به گزارش ایرنا، سرلشکر سید یحیی صفوی شامگاه چهارشنبه در همایش طلایه داران و پیشکسوتان دفاع مقدس استان زنجان افزود: ملت ایران شامگاه سه شنبه در صفحات تلویزیونی شاهد مواضع زورگویانه و دروغ های رئیس جمهوری آمریکا بودند، او دچار مشکل خود شیفتگی و خود ستایی است.
وی اظهار داشت: ترامپ با سخنان خود برای اولین بار به عنوان رئیس جمهوری آمریکا مورد استهزا و تمسخر و خندیدن تمام روسای جمهوری، نخست وزیران و مسئولانی که در هفتاد و سومین مجمع سازمان ملل متحد حاضر بودند، شد.
صفوی افزود: این موضوع نشان می دهد اعتبار و پرستیژ بین المللی و حیثیت و قدرت آمریکا رو به افول و رئیس جمهوری آمریکا بی حیثیت و بی اعتبار است و تمامی جهان شاهد سخنان او بودند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: پس از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا رسانه های جهانی او را تجاوزگر، دیکتاتور، تروریست اقتصادی معرفی کردند و حتی یک رسانه خود آمریکا به ویژه سی ان ان او را به عنوان فردی که مواضع متناقص دارد، اعلام کرد.
وی بیان کرد: رئیس جمهوری آمریکا با همه کشورها از قبیل چین، روسیه، کره شمالی، اتحادیه اروپا، ایران، ونزوئلا، کوبا و حتی سوریه سرجنگ و دعوا، تحریم و تهدید دارد.
صفوی به سخنان رئیس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: مردم دنیا منطق رئیس جمهوری آمریکا را با منطق رئیس جمهوری ایران کنار هم می گذارند و آن را مقایسه می کنند.
وی تصریح کرد: مظلومیت ملت ایران در جنایت روزهای گذشته در اهواز که کودک و 24 نفر را به شهادت رساندند، بیش از پیش به دنیا نشان داده شد.

**مقاومت تنها راه مقابله با تحریم ها و تهدیدهای دشمنان
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در ادامه به لزوم بهره گیری از تجارب دفاع مقدس در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: بر این اساس برای خروج از وضعیت نابسامان اقتصادی و رسیدن به وضعیتی بهتر می توان از تجربه دفاع مقدس استفاده کرد.
وی بیان کرد: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عبارتی دیگر در پنچمین دهه انقلاب اسلامی قرار داریم و هم اکنون 45 میلیون از جمعیت کشور زیر 40 سال هستند که جنگ و انقلاب را از نزدیک لمس نکرده اند.
صفوی افزود: 40 سال قبل با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که یک شوک به جهان ظلم و دو قطبی بودن نظام جهانی وارد کرد و در واقع یک نظام جدید سیاسی با شعارهایی با عنوان استقلال، آزادی و مبارزه با ظلم شکل گرفت.
وی ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه های مختلفی را علیه نظام اسلامی انجام دادند و در ائتلاف جهانی به سرکردگی صدام میلیاردها دلار او را حمایت کردند.
صفوی افزود: هم اکنون دشمنان جنگ اقتصادی با کاهش ارزش پولی و افزایش تورم فرماندهی و هدایت فتنه 88 و دی ماه سال گذشته را نیز از شبکه های مجازی انجام دادند و در این میان سوال اصلی این است آیا انقلاب اسلامی حکومت، دولت و ملت ایران قادر است در مقابل تحریم های آمریکا پیروز شود؟
وی اضافه کرد: استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس در این وضعیت اثرگذاری بهتری دارد چرا که دشمنان همین هدف جنگ نظامی را در جنگ اقتصادی علیه کشورمان دنبال می کنند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: دشمنان در جنگ نظامی قصد داشتند اراده سیاسی خود را بر کشورمان تحمیل کنند، امروز نیز این رویه را در پیش گرفته اند و در آن زمان 2 خط مشی حاکم بود و عده ای راه برون رفت را راهکار سیاسی و دیگری راهکار امام راحل بود که مقاومت را مورد توجه قرار دادند.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع، دکتر چمران، مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رجایی نیز راهکار مقاومت را پیشنهاد می دادند و هم اکنون کشور در چنین وضعیتی قرار گرفته است.
صفوی تاکید کرد: هدف ترامپ از تحریم های ظالمانه آن است که جنگ اقتصادی و عملیات روانی علیه کشورمان را تشدید کند بطوریکه رئیس جمهوری قبلی آمریکا، اوباما می گفت ما درصدد تغییر رفتار ایران هستیم و رئیس جمهوری فعلی آمریکا از براندازی نظام اسلامی سخن می گوید.
وی ابراز کرد: حتی رئیس جمهوری آمریکا رسما اعلام کرد که از تمامی گروهک های تروریستی ایران و برهم زنندگان وضعیت ایران حمایت می کند و آمریکای ها می گویند که ارباب دنیا هستیم و دیگر ملت ها باید خواسته ما را بپذیرند در غیر این صورت آنان را تهدید و تحریم می کنیم.

**برای مقابله با تحریم دشمنان متحد باشیم
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فضای عمومی، روحی، روانی و فرهنگی قالب جامعه روحیه مقاومت، همکاری و ایثارگری بود و درهای آسمان باز و نور خدا به قلب ها می تابید.
وی بیان کرد: همه با پشتیبانی های مختلف و با روحیه ایثارگری به فکر یکدیگر و پیروزی در جنگ بودند، توقعات مردم بسیار پایین بود ، فساد نسبت به اکنون کمتر، جامعه مسنجم و متحد بود و در این وضعیت امام راحل فرمود برای مقابله باید همه متحد باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: کشور باید یک فرمان بچرخد و طبق قانون اساسی باید قوای سه گانه و نیروهای مسلح با وحدت و انسجام فعالیت کنند.
وی یادآوری کرد: جنگ اقتصادی نیز فرماندهان اقتصادی، انقلابی و با روحیه جهادی می خواهد و هم اکنون برای رفع مشکلات کشور و مقابله با برنامه های دشمنان طراحی اقتصادی ضروری است.
این مسئول ادامه داد: مسئولان کشور و سه قوه با فرمان رهبری می خواهند اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند که باید دارای راهبرد در این زمینه باشیم.

** ملت در کنار دولت باشند
وی تاکید کرد: دولت نمی تواند بدون حضور و مشارکت مردمی به اهداف تعیین شده خود برای مقابله با جنگ اقتصادی و عملیات روانی دشمنان برسد.
وی از مردم ایران خواست، در شرایط کنونی همکاری لازم با دولت را داشته باشند و در همه مصارف به ویژه حامل های انرژی صرفه جویی کنند.
این مسئول ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی، مردم دولت را همراهی و سیاست های اتخاذ شده را رعایت کنند و در کنار این موضوع محتکران و مفسدان توسط دستگاه قضا به مجازات اسلامی برسند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، کنترل و مهار افزایش قیمت ها، جلوگیری از کاهش ارزش پولی ملی در مقابل پول های خارجی، افزایش تولیدات کشاوررزی، صنعتی و تامین مایجتاج داخلی و کم اثر کردن تحریم ها و تهدیدات اقتصادی می تواند به کم اثر کردن برنامه های دشمن کمک کند.
وی اظهار داشت: متاسفانه 70 تا 80 درصد پایه اقتصادی کشور دولتی است و بر این اساس سیاستگذاران و رهبران اقتصادی باید از ظرفیت عظیم مردمی، نخبگان و بخش خصوصی، صنایع کوچک و بزرگ، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه بخش های مختلف استفاه کنند تا از اقتصاد نفتی رهایی یابیم.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.