به گزارش ایرنا، سید علی شفیعی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه الکامپ در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مورد خدمات الکترونیک باید به نقطه ای رسید که تا حد امکان رفت و آمد مردم برای دریافت خدمات دولتی کاهش یابد و از آن جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه از سال 79 صدور کد ملی به تمام ایرانیان دارای سند سه جلدی آغاز شده است، یادآورشد: از آن زمان ثبت احوال در تلاش برای ایجاد بستر ارائه خدمات به شکل آسان با استفاده از کد ملی افراد بوده است.
شفیعی اظهار داشت: هم اکنون با خدمات الکترونیکی که پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور که غنی ترین پایگاه در این زمینه است، ارائه می کند، بسیاری از دستگاه ها به ویژه بانک ها، بیمه ها و مراکز اطلاعات و امنیتی پشتیبانی می شوند.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، با توجه به آرشیو الکترونیک اسناد با هدف مکان محور بودن ارائه خدمات سازمان ثبت احوال، به گونه ای طراحی شده است که افراد در هر نقطه از کشور می توانند به خدمت صدور شناسنامه بدون مراجعه به محل صدور دستیابی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از برنامه های پنج ساله طراحی و تدوین شده، عقب هستیم که موضوع اتصال تمام سامانه های الکترونیک دولت به یکدیگر از آن جمله شمار می آید.
شفیعی ادامه داد: در صورتی که سامانه های الکترونیک دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به یکدیگر متصل باشند، مردم به آسانی می توانند با ارائه کد ملی به خدمات مورد نیاز دسترسی داشته باشند و از ارائه مدارک کاغذی به طور مکرر خودداری کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ماهیت کارت ملی هوشمند به گونه ای است که بتواند تمام اطلاعات شخصی افراد را ثبت کند و در اختیار دستگاه ها قرار دهد.
وی تاکید کرد: همین موضوع هم به کاهش استفاده از مدارک کاغذی در تمام بخش ها کمک می کند.
ششمین نمایشگاه الکامپ زنجان از سوم تا ششم مهر در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین دایر است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.