سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ابتدای امسال تا به امروز 113 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان به دلیل وقوع سوانح رانندگی جان باختند که این نگران کننده است.
وی اظهار کرد: عوامل پلیس راه تمام تلاش خود را برای کاهش وقوع سوانح رانندگی بکار می بندند اما تا زمانی که رانندگان به قوانین و مقررات تن درندهند همچنان شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده ها خواهیم بود.
وی افزود: رانندگان باید هنگام احساس خستگی و خواب در محل مطمئنی توقف کرده و پس از استراحت، ادامه مسیر دهند که در غیر این صورت جان خود، سرنشینان و دیگران را با خطر مرگ، مصدومیت و حتی معلولیت، مواجه خواهند کرد.
جانشین پلیس راه استان زنجان، یادآور شد: متاسفانه شنبه شب حوالی ساعت 17 عصر، راننده عبوری از خط شمالی آزاد راه زنجان - تبریز به علت خستگی و خواب آلودگی، مامور پلیس راه را حین انجام وظیفه زیر گرفت و مرگ تلخی را رقم زد.
عظیمی، افزود: 11 اردیبشهت امسال نیز 2 تن از ماموران گشت پلیس راه این استان حین انجام وظیفه بر اثر برخورد کامیون باری بنز با خودروی سمند پلیس در آزادراه زنجان -تبریز، جان خود را از دست دادند.
وی مکالمه و بازی با تلفن همراه را نیز از دیگر عوامل دخیل در حوادث جاده ای ذکر کرد و ادامه داد: برخی رانندگان خودروهای سواری در پشت فرمان نیز با تلگرام کار می کنند و این معضل حتی به برخی رانندگان اتوبوس نیز سرایت کرده است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان از پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی برخوردار می باشد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.