عباسعلی ربیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد نخبگان هر ساله جشنواره رویش اختراعات را برگزار می کند تا طی آن مخترعان و صاحبان طرح ها، ثمره فعالیت های علمی ثبت شده خود را به نماش بگذارند.
وی یادآورشد: برای این اختراعات و طرح های علمی گواهی اختراع سطح سه صادر می شود.
ربیعی اظهار داشت: یکی از راه های ورود این مخترعان و نخبگان به حوزه شرکت های دانش بنیان و فناور دریافت همین گواهی است.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: دریافت کنندگان این گواهی، در پارک های علم و فناوری یا مراکز رشد دانشگاه ها می توانند اقدام به تاسیس شرکت های دانش بنیان یا پیش رشد کنند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به شکل پهنه ای برگزار می شود و زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، قزوین و گیلان در یک پهنه هستند و امسال هم در ارومیه به رقابت می پردازند.
ربیعی ادامه داد: از سوی دیگر با وجود آنکه خود بنیاد نخبگان اقدام به برگزاری استارت آپ ها نمی کند، به همکاری با دیگر نهادها به ویژه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در برگزاری این رویدادهای علمی می پردازد.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: در کل کشور، بنیاد نخبگان استارت آپ ها را به کمک پارک علم و فناوری پردیس معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار می کند و سیاستگذار هم همین نهاد محسوب می شود.
وی اضافه کرد: در استان زنجان علاوه بر آنکه طی سال های گذشته بنیاد نخبگان با همکاری جهاد دانشگاهی اقدام به برگزاری استارت آپ برای آغاز کسب و کارهای جدید کرده است، امسال هم برنامه مشترکی را در دستور کار دارد.
ربیعی با بیان اینکه مخترعان و نخبگانی که وارد حوزه کسب و کار می شوند، در ابتدا دانش کافی از بازار ندارند، به دوره های آموزشی برگزار شده در پارک علم و فناوری برای جبران این خلاء اشاره کرد و آنها را دوره های موثری برشمرد.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: هم اکنون این بنیاد افرادی که به قصد ایجاد کسب و کار جدید مراجعه می کنند را به خود پارک علم و فناوری ارجاع می دهد و همکاری تنگاتنگی با پارک دارد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.