به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان زنجان به ضرورت میدان دادن به جوانان اشاره کرد و افزود: اگر به متخصصان و جوانان فرصت و میدان داده شود، زمینه رشد آنان در موضوعات مختلف بسیار بالاست.
وی به در نظر داشتن منافع جمعی تاکید کرد و گفت: در تعاونی ها نیز هر گاه هیات مدیره و یا برخی دیگر از اعضا، انتظار منافع بیشتر نسبت به دیگر اعضا داشتند، با ناکامی و شکست مواجه شدند.
درویش امیری ادامه داد: در اداره کشور نیز همین گونه است و آنچه امروز جامعه ایران را آزار می دهد، نادیده گرفتن منافع ملی است.
استاندار زنجان با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی تعاون را به عنوان بخش مهم اقتصاد در نظر گرفته است، گفت: باید از ظرفیت این بخش در توسعه کشور به درستی بهره گرفته شود.
وی از تولید 450 هزار تن گندم در سال جاری در استان خبر داد و افزود: این میزان تولید گندم در تاریخ استان بی سابقه است.
درویش امیری با بیان اینکه از محل تولید گندم، پنج هزار و 500 میلیارد ریال عاید کشاورزان استان شد، افزود: تا کنون سه هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه بخش تعاون و بخش خصوصی در توسعه اشاره کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید در خدمت این بخش ها باشند.
درویش امیری گفت: من همواره در اختلافات بین دولتی ها و بخش خصوصی و تعاونی، حق را به بخش تعاونی ها و بخش خصوصی می دهم.
وی با بیان اینکه باید جمعی فکر کردن را یاد بگیریم، اظهار دشت: تعاونی ها می توانند جمعی فکر کردن را در جامعه نهادینه کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم گفت: در سال جاری 366 تعاونی متقاضی شرکت در جشنواره تعاونی ها برتر شدند که این میزان 33 درصد از تعاونی های فعال استان است.
محمدرضا یوسفی افزود: در سال جاری زنجان از نظر تعداد تعاونی های شرکت کننده در جشنواره تعاونی های برتر، رتبه سوم کشور را کسب کرد.
در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان زنجان از 18 شرکت تعاونی تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یک چهارم از تعداد چهار هزار و 448 تعاونی ثبت شده در استان، فعال هستند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.