امیرعلی مسیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار ماه نخست امسال میزان صادرات از مبدا تولید این استان به 250 میلیون دلار رسید.
وی یادآور شد: در حالی که رقم هدفگذاری شده برای صادرات امسال استان به 500 میلیون دلار می رسد، با ثبت صادرات از مبدا تولید 250 میلیون دلار، در عمل 50 درصد این هدف محقق شد.
مسیبی اظهار داشت: موضوع نوسانات نرخ ارز و تعیین تکلیف تبادل ارز در سامانه نیما، موانعی برای تولیدکنندگان محصولات صادراتی ایجاد کرد.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با وجود این مشکلات، با همکاری حداکثری گمرک و پیگیری این سازمان برای رفع موانع، صادرات زنجان همچنان مسیر رشد را طی کرد.
وی خاطر نشان کرد: موضوع نوسان نرخ ارز و بی اطمینانی به بازار خارجی پس از موضوع خروج آمریکا از برجام، صادرات استان را آزار داد اما مانع رشد آن نشد.
مسیبی ادامه داد: صادرکنندگان نخستین منتفعان از افزایش نرخ ارز بودند و پس از آن، شرکت هایی که مواد اولیه وارد و محصول نهایی را پس از فرآوری صادر می کردند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امید می رود این روند نرخ رشد صادرات علیرغم غیرقابل پیش بینی بودن بازار طی روزهای آینده، همچنان ادامه یابد و در نهایت صادرات 500 میلیون دلاری زنجان محقق شود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.