محمد مسیحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون برای توسعه و عمران شهری و روستایی کشور هزینه می شود افزود: در سال های اخیر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در شتاب بخشی به عمران روستاها و تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها در مناطق محروم روستایی موثر بوده است.
وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده به صورت منظم و مستمر به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود و سالانه میزان پرداختی ها از این محل ، افزایش می یابد.
مسیحی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا سبب شده اتکای دولت به درآمدهای مالیاتی افزایش یابد افزود: در سال های اخیر تکیه دولت و قانون بودجه به درآمدهای مالیاتی بیشتر شده و باید به نقطه ای برسیم که همه هزینه های جاری و عمرانی دولت از محل وصول مالیات باشد و این با اجرای دقیق قانون ، آموزش و دسترسی به اطلاعات مودیان مالیاتی شدنی است.

** خوزستان باید در اجرای طرح جامع مالیاتی پیشرو باشد
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با بیان اینکه خوزستان باید در اجرای طرح جامع مالیاتی پیشرو باشد بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان ظرفیت های اقتصادی و طبیعی زیادی دارد می تواند در تامین درآمدهای مالیاتی دولت نقش پررنگ تری داشته باشد.
مسیحی افزود: طرح جامع مالیاتی و قانون ملی و محلی مالیات بر ارزش افزوده می تواند درآمدهای مالیاتی کشور را افزایش دهد.

** مودیان مالیاتی در پرداخت مالیات تاخیر دارند
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان مالیاتی شناسنامه دار کشور به دلیل تحولات اقتصادی، در پرداخت مالیات تاخیر دارند ولی نباید این مساله به اجتناب از پرداخت مالیات تلقی شود.
وی تاخیر در پرداخت مالیات ها و فرار مالیاتی را از دغدغه های سازمان متبوع و دولت برشمرد.
مسیحی در ادامه افزود:مالیات های مستقیم و غیرمستقیم به عنوان درآمدهای پایدار و پاک دولت ، ثروت و سرمایه ای تجدید پذیر است ولی باید مالیات ها با عدالت وصول شود.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.