استقلال تهران که بعد از جام جهانی چند یار کلیدی خود را از دست داد هرگز نتوانست بازیکنانی در حد آنها به تیم بیاورد تا جای خالی آنها را پر کند.
تیم پر ستاره السد قطر در حالی استقلال تهران را در برابر 100 هزار طرفدار خود سه بر یک شکست داد که اگر کمی دقت بازیکنانش بیشتر می شد شاید همان نتیجه بازی برابر العربیه(10 بر یک) را در تهران رقم می زد.
استقلال تهران که نیمه اول برابر السد به لطف گل به خودی یک بر صفر پیش افتاد یک بازی کاملا ضعیف ارائه داد ؛بازی که هرگز در سطح یک تیم لیگ برتری و یا یک تیم سطح آسیائی نبود.
شفر که در فصل گذشته لیگ برتر باشگاههای ایران برای استقلال همه کار کرد امشب نه تنها کاری نکرد که با یک ترکیب کاملا اشتباه یکی از مسببان باخت سنگین استقلال بود.
او به آرمین سهرابیانی اعتماد کرده بود که در چند بازی گذشته استقلال اشتباهات فردی فراوانی را رقم زده و حتی گل به خودی برابر پارس جم جنوبی و در نهایت شکست استقلال را در برابر این تیم به وجود آورد ولی متاسفانه باز هم در این مسابقه مهم او را در ترکیب گذاشت.
آرمین سهرابیان در هر سه گل السد برابر استقلال تاثیر گذار بود و به نوعی می توان گفت که با جا ماندن وی در خط چپ دفاعی استقلال چراغ سبزی به مهاجمان السد نشان داد.
تعویض اشتباه نویمایر و آوردن دانشگر یک اشتباه بزرگتر شفر در این دیدار بود زیرا دانشگر هم در بازیهای قبلی نشان داده که فردی مطمئن برای استقلال نیست و هم بسیار کند و پر اشتباه است.
سید مجید حسینی آماده و جسور اگر در ترکیب استقلال به جای رحمتی به کار گرفته می شد قطعا شاید استقلال حد اقل در این بازی نمی باخت زیرا محتاط بودن رحمتی و بیرون نیامدن وی از دروازه به مهاجمان السد جسارت بیشتری داده بود.
هر چند استقلال از لحاظ مهاجم هم دستش خالی است ولی تعویض حاجی گرو می توانست روح تازه ای در کالبد خسته استقلال بدمد ولی باز شفر حاضر نشد این بازیکن که فقط به دنبال کارهای نمایشی و خطا گرفتن از حریف بود را تعویض کند و در نهایت به اهداف السد کمک کرد.
استقلال اگر بخواهد در ادامه راه هم اینگونه عمل کند حتی در لیگ برتر هم در جایگاههای پایین قرار خواهد گرفت و باعث دلسردی بیش از پیش هواداران خواهد شد.
آن چیزی که پر مسلم است اینکه اغلب بازیکنان فعلی استقلال به هیچ عنوان در حد و اندازه نام بزرگ استقلال نیستند و نمی توانند به استقلال در صعود به رده های بالای جدول لیگ برتر هم کمک کنند.
استقلال تهران در بازی امشب مقابل السد نشان داد که هیچ حرفی برای گفتن ندارد و فرصتهای لازم را بر روی تیم حریف خلق نکرد زیرا از لحاظ قیاس با تیم حریف نه از لحاظ تیمی و نه از لحاظ فردی حتی به آنها نزدیک نبود.
استقلال اگر فقط چند بازیکن بزرگ امشب در ترکیب خود می داشت می توانست با حمایت این 100 هزار نفری که به آزادی آمده بودند حریف را با گلهای زیادی بدرقه کند ولی افسوس که مسئولان باشگاه استقلال قدر این حمایتها را ندانسته و باعث یاس و نا امیدی آنها شدند.
تیم فوتبال استقلال امشب هیچ نشانی از بزرگی خود نداشت و یکی از ضعیف ترین بازیهای خود را ارائه داد به گونه ای که اعتراضات تماشاگرانی که با عشق به ورزشگاه آمده بودند را به همراه داشت.
امید است مسئولان باشگاه استقلال و وزارت ورزش و جوانان صدای هواداران را بشنوند و با سپردن استقلال به اهلش موجب اعتلای فوتبال در این باشگاه شوند.
خبرنگار ایرنا- خوزستان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.