غلام عباس بهرامی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لکه گیری و روکش آسفالت، در مسیرهای اهواز-سوسنگرد، اهواز-هویزه، سوسنگرد-بستان، اهواز-خرمشهر، جاده امام صادق و نیز جاده آبادان به مناسبت اربعین در حال انجام بوده و برنامه ریزی شده تا پیش از ماه محرم به پایان برسد.
وی افزود: پاکسازی حاشیه و بین لاین راه ها، اصلاح شیب شیروانی ها، تکمیل تابلو و علایم راهنمایی ورانندگی و تعمیرات گارد ریل نیز از جمله کارهایی است که در روزهای اربعین در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل حمل و نقل پایانه ها و راهداری خوزستان بیان کرد: درخصوص پایانه چذابه کار دیوار کشی نیز در دستور کار قرار دارد تا پایانه ای محصور داشته باشیم تا مسافران به ویژه در برگشت، بدون دغدغه و با اطمینان به پایانه ها مراجعه کنند.
بهرامی نیا درخصوص زمان تکمیل و نصب علائم راه های نیمه تمام در مسیر منتهی به مرزهای زمینی استان گفت: حمل و نقل پایانه ها تنها وظیفه نگهداری و تعیر راه ها را داشته و در صورتی که کار ساخت برخی راه های ناتمام منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه تا پیش از اربعین به پایان برسد، این اداره نیز کارنصب علائم و تابلوها را انجام می دهد در غیر این صورت امکان نصب این علائم و تابلو ها به دلیل برش شانه راه وجود ندارد.
وی ادامه داد: در سال های گذشته تردد بیش از نیمی از زائران عتبات عالیات از مرزهای چذابه و شلمچه صورت گرفته و امسال نیز با اتکا بر این تجربه، در حوزه پایانه ها و بحث امکانات از جمله سالن های مسافربری و سرویس های بهداشتی و سالن های مسافربری آمادگی کامل وجود دارد.

کمبود منابع مالی یکی از مشکلات حوزه راه ها
مدیر کل حمل و نقل پایانه ها و راهداری خوزستان یادآور شد: منابع مالی راه ها محدود بوده و با توجه به این بودجه محدود و اولویت بندی ها، تلاش می شود تا راه ها را ایمن نگه داریم.
بهرامی نیا درخصوص وضعیت بد برخی جاده های استان از جمله جاده های ایذه، مسجدسلیمان و مسیر روستای پرچستان عنوان کرد: بیشتر تصادفات در استان عامل انسانی دارند با این حال تلاش می کنیم در حد توان و بودجه، تردد ایمنی را در راه های استان داشته باشیم.
وی با اشاره به رتبه دوم خوزستان (پس از اصفهان) در بحث حمل بار در کشور دارد، گفت: بودجه ای که در کشور تخصیص می یابد، بر اساس شاخص ها تعیین شده و متناسب با وضعیت راه ها است، ولی در بحث اعتبارات استانی در سال های گذشته مشکلاتی داشتیم که امسال به دو برابر افزایش یافته است.

دو برابر شدن اعتبارات استانی
مدیر کل حمل و نقل پایانه ها و راهداری خوزستان اظهار داشت: امسال قرار است هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به پروژه های راهداری خوزستان ابلاغ و تخصیص داده شود که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، جهشی را در بحث ارتقای ایمنی راههای استان داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: سال گذشته تنها 38 درصد بودجه تعیین شده تخصیص داده شد و امسال نیز اگر بودجه در نظر گرفته شده تخصیص داده نشود، نمی توان امیدوار به اتمام پروژه ها بود.
بهرامی نیا با اشاره به وجود حدود 120 نقطه حادثه خیز در استان بیان کرد: در سال 96 تنها 10 نقطه از 15 نقطه در نظر گرفته شده اصلاح مهندسی شدند که دلیل آن کافی نبودن اعتبارات و به موقع نبودن تخصیص ها بود.
مدیر کل حمل و نقل پایانه ها و راهداری خوزستان گفت: امسال نیز پروژه هایی در زمینه مهندسی اصلاح راه ها در نظر گرفته و ابلاغ اعتبار شده که در حال برگزاری تشریفات مناقصه است.
وی یادآور شد: سال گذشته 39 میلیون تن محصول از استان جابجا شد و طبیعی است که به دلیل ترافیک سنگین وسایل نقلیه، مخاطرات جاده ای نیز افزایش می یابد.

ضرورت تبدیل رانندگی تهاجمی به رانندگی تدافعی
بهرامی نیا با اشاره به کاهش آمار تصادف در خوزستان نسبت به سال های گذشته عنوان کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادف در خزوستان از 841 نفر در سال 88 به 577 نفر در سال 96 رسید که امیدواریم با بهبود وضعیت ایمنی راه ها و نیز افزایش فرهنگ رانندگی در بین مردم، شاهد کاهش تلفات در امسال باشیم.
مدیر کل حمل و نقل پایانه ها و راهداری خوزستان گفت: 40 درصد تلفات انسانی بین سنین 20 تا 40 سال اتفاق می افتد که ضرورت تبدیل رانندگی تهاجمی به رانندگی تدافعی را نشان می دهد.
وی افزود: ایمن سازی راه ها برای دانش آموزان و آموزش پنج هزار دانش آموز کناره راه ها، آموزش 2 هزار موتور سوار و همچنین دهیاران و افراد مناطق مسکونی کناره راه ها و توزیع رایگان برخی تجهیزات ایمنی در بین آن ها از جمله اقدامات حمل و نقل پایانه ها و راهداری برای افزایش ایمنی راه ها است.
9890/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.