سردار عبدالله نظرپور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی در اجرای طرح تشدید و کنترل تردد شناورهای صیادی و باری در آبهای شمال غرب خلیج فارس در جریان یک عملیات غافلگیرانه پس از توقف شناور مظنون به حمل سوخت قاچاق ، آن را متوقف کرده و در عملیات بازرسی از آن 41هزار لیتر گازوئیل را که قرار بود در بازار فراورده های نفتی خلیج فارس به فروش برسد توقیف کردند.
وی گفت: در این ارتباط 2 متهم به قاچاق سوخت بازداشت شدند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می شوند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان یکی از دلایل اصلی قاچاق سوخت از آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس را تفاوت بهای یارانه ای گازوئیل در داخل کشور با قیمت 'فوب' خلیج فارس عنوان کرد.
در سال جاری دست کم 35فروند شناور صیادی و باری حامل سوخت قاچاق حین خروج از کشور ، در آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف و محموله های سوخت آنان به نفع دولت مصادره شد.
دلالان و سودجویان در مناطق ساحلی خوزستان ، گازوئیل را که جزو سرمایه ملی کشور محسوب می شود با شگردهای مختلف از جمله 'چتری' که روی آب معلق است قاچاق می کنند و از این طریق سود نامشروع زیادی را به جیب می زنند.
استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق سوخت(خروج غیرقانونی) و انواع کالا(ورود غیرمجاز) بوده است.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته که به ضرر تولید و اشتعال ملی است تاکید کرده اند.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.