به گزارش ایرنا نوال نزاری پنج شنبه در حاشیه همایش 'نقش وکلا در فرآیند قانون گذاری' در کانون وکلای خوزستان در جمع خبرنگاران ادامه داد: یکی از موارد کودک آزاری در خوزستان که رسانه ای شد مربوط به سه کودک ماهشهری بود که توسط پدر و زن پدر خود مورد آزار جسمی و روحی قرار گرفته بودند.
وی تصریح کرد: این پرونده درحال حاضر در مرحله دادیاری است و تاکنون قرار مجرمیت صادر نشده است. من به همراه یکی دیگر از وکلای استان وکالت این پرونده را به عهده گرفته ایم.
نزاری خاطر نشان کرد: در دادگستری از ما خواسته شد این پرونده رسانه ای نشود اما باتوجه به وظیفه شغلی خود به عنوان یک وکیل این مساله را قبول نکردیم.
وی ادامه داد: یکی از دلایل تعامل کانون وکلای خوزستان با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تسریع در تصویب لایحه مقابله با کودک آزاری است.
رییس هیات مدیره کانون وکلای خوزستان یادآور شد: برخی گمان می کنند که وکلا صرفا به دنبال کسب درآمد هستند اما این مساله صحت ندارد. وکلای این کانون روزانه دست کم وکالت 20 پرونده را به صورت رایگان قبول می کنند؛ که این تعداد جدا از پرونده های معاضدتی و تفاهم نامه با اداره کل زندان ها و کمیته امداد می باشد.

آمادگی برای دفاع حقوقی از محیط زیست
نزاری در بخشی دیگر از سخنان خود از آمادگی این کانون برای قبول پرونده شکایت شاکیان از مخربان محیط زیست در استان گفت و ادامه داد: بین کانون وکلا و کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه ای منعقد شده که در صورت معرفی عاملان تخریب محیط زیست وکلای این کانون وکالت شاکیان را قبول می کنند.
لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در سال 88 از سوی قوه قضائیه به دولت تقدیم شد و پس از آن در سال 90 به مجلس ارسال شد.

9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.