رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:
جشنواره آموزشی ،فرهنگی 100 روز با رود دز از سوی چهار سازمان مردم نهاد دز پارس ، آوان سبز ، سفیران بانک زمین ، انجمن کوهنوردان و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ،شهرداری و فرمانداری در بوستان دولت دزفول در حال برگزاری است.
فرهاد قلی نژاد رویکرد این جشنواره را مشارکت همگانی برای پاکسازی ساحل رودخانه دز از زباله و حفاظت از این رودخانه به عنوان سرمایه ملی عنوان کرد و اظهار داشت:در راستای این جشنواره برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه ای در مدت 100 روز برای گردشگران و شهروندان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره پارسال نیز در دزفول اجرا شد گفت:برپایی غرفه بازیافت زباله ، توزیع کیسه زباله ، برنامه نمادین پاکسازی ساحل دز ، توزیع بروشور و ارائه آموزش های زیست محیطی در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی زباله در رودخانه دز از جمله برنامه های این جشنواره می باشد.
قلی نژاد با بیان اینکه این جشنواره در روزهای پایانی هفته با افزایش حضور گردشگران از شور و حال خاصی برخوردار است گفت:اختتامیه این جشنواره اواخر شهریورماه برگزار می شود.
رودخانه دز نقش مهمی در حیات آبزیان و توسعه کشاورزی و صنعتی استان خوزستان دارد.
ورود فاضلاب خام به رودخانه دز از کوی زیباشهر ، تیپ زرهی ، پایین دست پل پنجم دزفول و نیز منطقه چم گلک اندیمشک به تهدیدی جدی برای رودخانه دز تبدیل شده است که نیازمند تدبیر فوری است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.