مصطفی نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در شهرستان شوش آمار سرقت نسبت به سایر جرائم بالاست و ریشه دارترین جرم محسوب می شود افزود:در یکسال گذشته 2 هزار و 93 پرونده در رابطه با سرقت در دستگاه قضایی شوش تشکیل شده است.
وی ضرب و جرح با یکهزار و 629 پرونده ، حوادث رانندگی با یکهزار و 440 مورد ، تیراندازی با 352 فقره و مواد مخدر با 272 پرونده را به ترتیب بعد از سرقت به عنوان بیشترین جرائم در این شهرستان ذکر کرد.
دادستان شوش گفت:آمار سرقت در این شهرستان طی امسال نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشته است ضمن اینکه تصادفات چهار درصد نیز افزایش داشته اما تیراندازی 21 درصد کاهش داشته است.
نظری در ادامه به آمار کشف مواد مخدر در این شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت : در مجموع حدود 50 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این مدت در شهرستان شوش کشف شده و 243 نفر نیز دستگیر شدند. همچنین تعداد 219 قبضه اسلحه شکاری و 36 قبضه اسلحه جنگی نیز کشف و ضبط شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در ادامه به عامل اصلی جرائم اشاره کرد و گفت:بیکاری و اعتیاد عامل اصلی سرقت در جامعه بوده ضمن اینکه نواقص جاده ای ، بی احتیاطی و تخلف رانندگان و ایمن نبودن خودروهای داخلی از جمله علل حوادث رانندگی می باشند.
نظری در خاتمه گفت:طی یکساله گذشته تعداد پرونده های وارده به دادستانی شوش در محموع 23 هزار و 932 پرونده بوده که تعداد 23 هزار و 231 پرونده مختومه شد.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.