حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت: هزینه ساخت این زائرسرا که برای زائران خوزستانی در نظر گرفته شده 50 میلیارد ریال است و با نام 'آل کسا' در نزدیکی حرم مطهر امام حسین (ع) درمدت 2 سال ساخته می شود.
وی گفت: این نیکوکار خواسته که نامش اعلام نشود، بسیاری از خیران نیک اندیش هیچ گونه تمایلی به ذکر نام خود ندارند و ترجیح می دهند گمنام بمانند تا بدین وسیله اجر و پاداش الهی آنان محفوظ بماند.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کار تملک زمین و مراحل ساخت این زائرسرا شروع شده، افزود: همه پروژه های بازسازی و عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در شهرهای کربلا ، نجف اشرف ، کاظمین ، سامرا و بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) در سوریه با مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم متدین و ولایی خوزستان انجام می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه گفت: به علت ناکافی بودن امکانات رفاهی مناسب برای زائران ، جهت گیری پروژه های عمرانی در شهرهای مقدس عراق و زینبیه در سوریه 'زائر محور' خواهد بود.
چندی پیش نیز چند خیر دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استان خوزستان هزینه ساخت حایل های جداکننده زائران خواهر و برادر در حرم های مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، امام حسین(ع) و حضرت علی (ع)که عراقی ها به آن 'قاطع' می گویند و همچنین ساخت و نصب صندوق های امانت زائران در حرم امامین عسکریین(ع) در شهر مقدس سامرا را تقبل کردند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در مدت یک دهه فعالیت خود با وجود ناامنی و عملیات تروریستی در 2 کشور عراق و سوریه دهها پروژه عمرانی و زیربنایی در اعتاب مقدس در عراق و سوریه را تنها با مشارکت مردم ولایی استان به سرانجام رسانده است.
/6002/6065
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.