رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح مهم آبرسانی در مدت بیش از سه سال در سه مرحله اجرا شد که در سال نخست پنج کیلومتر،در سال دوم 2 کیلومتر و امسال 1،5 کیلومتر لوله کشی فلزی انجام شد.
محسن پورفرخی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در مجموع 8،5 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است گفت:مسافت این روستا تا مرکز شهرستان 155 کیلومتر است که نیمی از خط انتقال آن در مسیر کوهستانی و ارتفاعات سخت گذر بود که با دشواری زیادی اجرا شد.
وی با بیان اینکه کارکنان اداره امور عشایر دزفول برای استعدادیابی چشمه این منطقه در شیب های سخت گذر پیاده روی طولانی داشته اند گفت: 2 منبع 40 و 20 هزار لیتری در طول خط لوله برای ذخیره آب آشامیدنی احداث شده است .
پورفرخی آبرسانی به عشایر را اولویت نخست این اداره دانست و افزود:بهسازی 2 باب چشمه ،هشت و نیم کیلومتر خط لوله گالوانیزه ،احداث 2 منبع ذخیره آب شرب با حجم 60هزار لیتر از جمله فعالیت های انجام شده در راستای اجرای این طرح آبرسانی بوده است.
رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول بیان داشت :عشایر مسافت طولانی برای تامین آب طی می کنند که با تکمیل این طرح بخشی از مشکلات عشایر این منطقه برای تامین آب برطرف شد.
روستای دارخلک از توابع دهستان محروم احمدفداله در بخش شهیون دزفول است .
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.