به گزارش ایرنا آیت‌الله به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان سیدمحمدعلی موسوی جزایری روز شنبه در جمع مسئولان قضایی استان در بیت امام جمعه اهواز با اشاره به افزایش افسار گسیخته اجناس و احتکار سکه در تهران توضیح داد:محتکران تنها قصد براندازی نظام اسلامی را دارند و کار آن ها به سخره گرفتن دولت و نظام در نادیده گرفتن مقررات است.
وی گفت: ابراز تاسف دولت و قوه قضاییه نسبت به وضع اقتصادی فعلی کشور به تنهایی کافی نیست زیرا آنان مجری عدالت هستند و طبق قانون اساسی برای ریشه کن کردن ظلم و ناعدالتی در کشور باید تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: وظیفه دولت، قوه قضاییه و مسئولان مبارزه با احتکار‌کنندگان بوده و باید جلوی این افراد که قصد براندازی نظام را دارند را بگیرند و سکوت در برابر این معضل قابل قبول نیست.
وی با اشاره به شناسائی 50 محتکر سکه در تهران گفت: جایگاه نیروی انتظامی در چنین مسائلی مهم است و باید با برخورد با این افراد نگذارند نظام اقتصادی به پرتگاه نزدیک شود.
آیت الله موسوی جزایری اعتراض به محتکران را تکلیف شرعی دانست و افزود: علما و مسئولان نباید نسبت به گرانی و احتکار سکوت کنند.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوا در مناطق گرمسیر و نبود تولید داخلی کولر گازی لازم است این کالا را از خارج وارد کنیم که با توجه به گرمای هوا وجود کولر یک مسأله حیاتی تلقی می‌شود اما این وسیله خنک کننده در بازار بسیار گران شده است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: بازاریان در پاسخ به افزایش قیمت می‌گویند دولت به ما دلار نمی‌دهد و ما مجبور هستیم دلار گران تهیه کنیم در نتیجه خرید وسایل برای فروشنده گران تمام می‌شود که دولت باید به این ادعای آنها پاسخ دهد.
وی افزود: اگر دولت دلار به نرخ دولتی به بازاریان داده است اما تاجران منکر این موضوع هستند مسئولان امر باید با نفی کنندگان دریافت دلار دولتی برخورد کنند تا مسئله خاتمه یابد.
آیت‌الله جزایری با اشاره به عرضه مستقیم کالا گفت: اگر ثابت شود که دولت دلار دولتی (4200 تومان) را تزریق کرده و عده‌ای برای منافع خود منکر آن هستند پس دولت خود وارد عمل شود و وسایل خنک کننده مانند کولر را خریداری و به صورت مستقیم به مردم عرضه کند.
یکم تا هفتم تیرماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.