فاخر باوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تعدادی از روستاهای منطقه آهودشت با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه بوده که این موضوع از سوی اینجانب به عنوان مدعی العموم پیگیری قضایی شد.
وی با بیان اینکه طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر گونه اقدام و یا کوتاهی در زمینه بهداشت عمومی که سلامت مردم را با خطر مواجه کند مستوجب پیگیرد قضایی است اظهار داشت:با توجه به مشکل پیش آمده برای تامین آب سالم و بهداشتی برای تعدادی از روستاهای خلیفه حیدر لذا دستگاه قضایی به عنوان حافظ سلامت مردم و مدعی العموم وارد عمل شده و در این راستا علیه آبفار اعلام جرم شده است.
باوی بیان داشت:پرونده مذکور به اهواز ارسال شده و در دستگاه قضایی در دست رسیدگی است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاسیسات آبرسانی مجتمع خلیفه حیدر در منطقه آهودشت شوش از سالها پیش به دلیل فرسودگی دارای مشکل بوده و بهسازی آن نیاز به ردیف اعتبار ملی دارد گفت: با اینحال با پیگیری انجام شده و تامین تعدادی لوله عملیات تعویض خط انتقال آبرسانی این مجتمع از پارسال آغاز شده است.
محمد رازقی افزود: آب آشامیدنی 38 روستای منطقه آهودشت از محل مجتمع اصلی آهودشت ( خلیفه حیدر ) تامین می شود که این مجتمع با گذشت 10 سال از زمان بهره برداری فرسوده شده و آبرسانی به این روستاها را مشکل کرده است.
وی طول خط انتقال آب روستاهای منطقه خلیفه حیدر شوش را 40 کیلومتر عنوان کرد و افزود:20 کیلومتر از این خط انتقال آب از محل تاسیسات آبرسانی کاملا فرسوده بوده و مکرر دچار شکستگی می شود لذا برای اجرای طرح مذکور شامل بهسازی تاسیسات انتقال و تعویض خط فرسوده 400 میلی متر به عنوان یک طرح ملی و ضروری درخواست اعتباری معادل 50 میلیارد ریال شده که در نخستین گام با تامین لوله های مورد نیاز تعویض 20 کیلومتر از خط انتقال در حال انجام است.
6068/7280
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.