به گزارش ایرنا علی تراب پور در چهل و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در سرسرای جلسات این شورا افزود: در 2 سال گذشته بیش از یک میلیارد ریال برای تعمیر این خودرو مجهز به نردبان هزینه شده اما باز هم جوابگو نبوده است.
وی با بیان اینکه در سال 90 قیمت خرید یک خودروی مجهز به نردبان حدود 12 میلیارد ریال بود و اکنون به 80 میلیارد ریال افزایش یافته ادامه داد: قرار است استانداری خوزستان از محل اعتبارات دولتی این خودرو مجهز به نردبان را برای آتش نشانی تهیه کند.
تراب پور گفت: حدود 80 دستگاه خودرو مهار آتش، امداد و نجات، موتورسیکلت و سه دستگاه قایق داریم اما 90 درصد ناوگان موتوری ما فرسوده است.
وی درخصوص بازدید از اماکن عمومی و بررسی وضعیت ایمنی آنها نیز توضیح داد: دستگاه های دولتی و غیر دولتی مکلف به همکاری با سازمان آتش نشانی برای بازدید از اماکن هستند. تاکنون 108 مورد بازدید از مجتمع های تجاری هسته مرکزی شهر انجام شده و چک لیست نواقص نکات ایمنی در اختیار شهرداری و دادستانی قرار گرفته است.
تراب پور افزود: هم اکنون با کمبود 42 راننده و 240 نیروی انسانی روبه رو هستیم. در سال 95 مجوز استخدام 175 نفر گرفته شد که 80 نفر از این تعداد جذب شدند.

** سهم خواهی در شورای شهر وجود ندارد
رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست درخصوص برخی شبهات درخصوص سهم خواهی شورا از استخدام های شهرداری گفت: در نحوه استخدام ها مشورت هایی صورت می گیرد
اما در نهایت براساس نظر شهردار انجام می شود. به صراحت اعلام می شود که هیچ نیرویی به شهرداری تحمیل نشده و اجازه نمی دهیم اتفاقات تلخ دوره های گذشته تکرار شود.
محمدجعفر فلسفی با استقبال از نقد سازنده رسانه ها از این شورا افزود: شاهد نقد از سوی رسانه ها به عملکرد شورای اسلامی شهر هستیم که این امر کاملا مثبت و در راستای حقوق مردم است زیرا ما وظیفه داریم که به نحو شایسته ای از بیت المال حفاظت کنیم.
وی گفت:موظف هستیم نسبت به چالش های شهر حساسیت داشته باشیم و اگر تدبیر درستی اتخاذ کنیم می توانیم بر ارکان تصمیم گیری استان تاثیر بگذاریم و با کمک آنها مشکلات را مرحله به مرحله برطرف کنیم.

** بر نحوه فروش آب تصفیه ها نظارتی نیست
یک عضو شورای شهر نیز در ادامه گفت: شاهد فروش آب شرب توسط برخی افراد که تصفیه خانه شخصی دارند با قیمت بالایی در محلات اهواز هستیم و هیچ گونه نظارتی بر آن وجود ندارد. انتظار می رود اجراییات شهرداری و شرکت آب و فاضلاب اهواز برای ممنوعیت عرضه آب شرب توسط این افراد اقدام کنند.
سید ناصر موسوی نژاد با اشاره به اینکه روند آبرسانی به برخی مناطق شهر از جمله کوی علوی خوب است، افزود: امیدواریم به زودی شاهد دسترسی تمام مردم به آب شرب سالم باشیم.
وی خواستار همکاری پلیس راهور برای ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به محل های شهری اهواز شد و گفت: شهرداری ضابط قضایی نیست و در این خصوص نمی تواند اقدام موثری کند.
موسوی نژاد افزود: همچنین باید با وانت بارهای فروش میوه در سطح معابر برخورد شود زیرا بخش قابل توجهی از عرض خیابان ها را گرفته و ایجاد ترافیک می کنند. بخشی از ساماندهی این وانت بارها برعهده شهرداری است اما راهور نیز می تواند در این خصوص با شهرداری همکاری داشته باشد.
بنابر این گزارش، لایحه بودجه سازمان آتش نشانی اهواز با 460 میلیارد ریال و بودجه سازمان زیباسازی شهری با 710 میلیارد ریال توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد. همچنین با نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر پنج دستگاه اتوبوس فرسوده سازمان اتوبوسرانی شهر اهواز پس از اعلام نظر قیمت کارشناسی به شهرداری دهدز واگذار خواهد شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.