به گزارش خبرآنلاین به نقل از مهر؛ سید مهدی چلوی بخشدار چغامیش اظهار کرد: بخش چغامیش با ۲۹۰ کیلومتر مربع یکی از کوچکترین بخش های استان است اما از نظر ظرفیت‌های خدادادی، یکی از بخش های پیشرو در استان و کشور به حساب می آید.

 چلوی توضیح داد: این بخش محل پرورش دام گاومیش است. بیش از ۱۵ هزار راس گاومیش در این بخش داریم و حدود ۳۰ تن شیر روزانه تولید می شود. 

وی افزود: در فصل شیردهی بهار و تابستان، بیشتر از ۳۰ تن تولید شیر در روز داریم که توسط یک کارخانه، شیرهای منطقه جمع می شود و ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه داریم.

بخشدار چغامیش گفت: حوضچه های ماهی در هکتارهای بالا از دیگر ظرفیت های این بخش است. بالغ بر ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی توسط مردم و ۶ هزار هکتار توسط شرکت کارون در این منطقه کشت می شوند. 

وی به دیگر توانمندی های بخش چغامیش پرداخت و یاداور شد: آخرین زیستگاه شیر ایرانی در همین منطقه بود. محصولات سیر و برنج از محصولات مهم بخش چغامیش است که برای برندسازی آن برنامه داریم. اخیراً برای جشنواره سیر ۵۰ غرفه فروش توانمندی‌های زنان برپا کردیم که در کمتر از دو ساعت همه تولیدی آنها به فروش رفت. در این جشنواره ۱۲ هزار شرکت کننده حضور پیدا کرد. 
46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 924070
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.