یاسر زائری دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته هلال احمر اظهار کرد:شهرستان
بندرماهشهر علاوه بر بلایای طبیعی از جمله گرد و غبار و سیل با خطرحوادث جاده‌ای که اصلی‌ترین دغدغه مردم این شهرستان به شمار می‌رود، روبه رو است.
وی افزود:روزانه شاهد تلفات در جاده‌های درون شهری و برون شهری به ویژه جاده بندرماهشهر - هندیجان هستیم، که انتظار می‌رود مسئولان این مشکل قدیمی را در دستور کار خود قرار دهند و برای برطرف کردن آن تمهیداتی بیندیشند.
رییس جمعیت هلال احمر بندرماهشهر ادامه داد: جاده بندرماهشهر - هندیجان از داشتن پایگاه امداد جاده‌ای که می تواند کمک موثری در تسریع خدمات‌رسانی به مصدومان باشد محروم است و این مساله بر مشکلات موجود افزوده است.
وی گفت:برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای، با کمک فرد خیری با اعتباری حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال زمینی درنظر گرفته شده که پس از پایان این ساختمان تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی نیز تامین خواهد شد.
زائری اضافه کرد: اداره منابع طبیعی ماهشهر به دلیل برخی موانع قانونی تا به حال مجوز واگذاری این زمین را صادر نکرده ، و در این خصوص چندین جلسه برگزار شده و در دستور کار فرمانداری قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: شهرستان وسیعی مانند بندرماهشهر با جمعیتی بیش از 400 هزارنفر تنها از سه دستگاه آمبولانس برخوردار است که 2 دستگاه آمبولانس ازاین تعداد به جاده‌های برون شهری تعلق دارند و تنها یک دستگاه در سطح شهر فعالیت می‌کند.
وی افزود: با توجه به وقوع بلایای طبیعی و انسانی از جمله حوادث در صنایع پتروشیمی وجود یک دستگاه آمبولانس جوابگوی نیاز شهروندان نیست؛ اختصاص یک دستگاه آمبولانس مصوبه سال 95 شورای راهبردی شهرستان بوده و تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
رییس جمعیت هلال احمر بندرماهشهر اضافه کرد: رکود احداث پروژه سوله چند منظوره یک هزار و 200 متری هلال احمر بندر ماهشهر از معضلات این جمعیت است که با وجود پیشرفت فیزیکی 75 درصد و سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی تا به حال تکمیل نشده است.
وی گفت: تکمیل این پروژه نیازمند حدود هشت میلیارد ریال است که امیدواریم با رایزنی صورت گرفته با هلال احمر خوزستان، در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد و جوانان شهرستان از امکانات آن بهره‌مند شوند.
زائری در ادامه اظهارکرد:اعزام گروه های سلامت به مناطق محروم، حمایت مالی از خانواده‌های بی بضاعت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، ازدواج و بهداشت سلامت و همچنین اجرای طرح ملی 'خادم' خانواده آماده در مخاطرات، و 'دادرس' دانش‌آموز آماده برای روزهای سخت همزمان با سراسر کشوربرخی از برنامه‌های ارایه شده جمعیت هلال احمر بندرماهشهر است.
وی خاطرنشان کرد: با بررسی انجام شده هم اکنون بیکاری وآسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد 2معضل اساسی جوانان این شهرستان است؛ بی انگیزگی و افسردگی از دیگر مشکلات جوانان است که بخش عمده‌ آن به دلیل نبود امکانات رفاهی و برنامه‌های مفرح در منطقه است.
9858/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.