عبدالرحیم حکیمی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:گروه های جهادی بسیج سازندگی پارسال اقدام به ساخت 25 باب خانه روستایی،مرمت 20 باب مدرسه ،احداث 156 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای گاومیر،دهستان های دره کاید و احمدفداله،روستای بوالحسن،گوشه ،دیونی ،نورآباد و دیگر روستاها کردند .
وی افزود:احداث 6 باب خانه عالم در روستاهای انقلاب ،بازارگه،صفی آباد ،حمزه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی،بازسازی و مرمت سه باب منزل مددجویان کمیته امداد در روستای حسین کلولی،گاومیش آباد و بنه حاجات،بازسازی و مرمت مزار شهدای دفاع مقدس در سید نور از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در دزفول می باشد.
وی ادامه داد:همچنین چهار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در بخش زنبورداری ،پرورش زالو،قارچ و گاوشیری به 50 نفر پرداخت شد و آموزش های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به یکهزار و 500 نفر ارائه شد.
حکیمی فر همچنین از اعزام 28 تیم پزشکی به مناطق محروم دزفول در سال گذشته اشاره کرده و گفت:واکسیناسیون 12 هزار راس دام سبک و سنگین علیه تب کریمه کنگو با همکاری دامپزشکی،آبرسانی به 6 روستای احمدفداله،اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند ، فرش کردن 700 متر مکعب از مساجد بین راهی و روستاهای محروم از دیگر فعالیت های گروه های جهادی در قالب بسیج سازندگی در دزفول بوده است.
مسئول بسیج سازندگی دزفول اضافه کرد:اهدای 2 هزار بسته غذایی ،اهدای لوازم التحریر به 250 نفر،کمک به ساخت زمین ورزشی روستای بنوار حسین و کمک به ساخت 2 باب مسجد روستایی در زاویه خرسان و بوالحسن از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی افزود:امسال نیز بسیج سازندگی طرح آبرسانی به 2 روستای دهستان شهی دزفول را در برنامه دارد که بزودی عملیاتی خواهد شد.
17 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی است.
از بدو تاسیس سازمان بسیج سازندگی در سال 1379 تاکنون 132 هزار طرح به همت هشت هزار نیروی جهادی در مناطق محروم کشور اجرا شده است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.