طرح آبرسانی به 8 روستای الهایی از توابع اهواز با حضور استاندار خوزستان، نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، غلامرضا سریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه امکانات سلامت و آموزش جزو زیرساخت‌های اصلی توسعه جوامع است، یادآور شد: دسترسی به آب شرب سالم جزو اصلی‌ترین زیرساخت های توسعه در هر منطقه ای است و تلاش می‌کنیم در خوزستان مسیر بهبود کیفیت آب شرب را طی کنیم.
 
شریعتی افزود: در همین راستا طرح آبرسانی غدیر را تسریع دادیم؛ این طرح حداقل 6 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که سال گذشته هزار میلیارد تومان هزینه شد و امسال هم بیش هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد. همچنین در بخش آب روستایی اعتبار امسال بیش از دو برابر سال قبل افزایش داشته است.
 
وی تصریح کرد: در چنین موقعیت‌هایی که در این مناطق حضور می‌یابیم قبل از اینکه طرح افتتاح شود، باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که چنین وضعیتی کم همتی ما را نشان می‌دهد و به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست که این منطقه در نزدیکی رودخانه دز از نعمت آب محروم باشد.
 
گفتنی است با افتتاح این طرح 8 روستای الهایی از توابع اهواز شامل روستاهای سید سلمان، بامدژ، سیدناصر، حموله 1 و 2، ی یم معن، ظاهر، قاسم و نبی از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.
 
جمعیتی که از این طرح بهره‌مند می‌شوند 3 هزار نفر است.
 
اعتبار هزینه شده برای این طرح 14 میلیارد تومان بوده است.
 
 20 کیلومتر طول خط انتقال و 15 کیلومتر طول شبکه توزیع در این طرح اجرا شده است.
 
این طرح ابتدا در سال 1386 کلنگ‌زنی شد و پیشرفت آن با کندی زیاد همراه بود به طوری که تا سال 95 حدود 25 درصد پیشرفت داشت و حدود یک سال کاملا متوقف شده بود و به دنبال بازدید استاندار خوزستان از منطقه الهایی در شهریور ماه سال 95 و طرح درخواست اهالی برای آب شرب در دستور کار قرار گرفت و تسریع شد و امروز این وعده به سرانجام رسید.
 
بر اساس این گزارش منبع تامین آب این روستاها از رودخانه دز خواهد بود؛ مردم این روستاها با وجود مجاورت با رودخانه دز حدود سی‌سال از فقدان آب شرب رنج می‌بردند که خوشبختانه امروز ارائه این خدمت زیربنایی برای اهالی این روستاها محقق شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.