به گزارش ایرنا خلیل الهایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان اینکه لایروبی جوی و انهار و جمع آوری فاضلاب در حیطه وظایف شهرداری نیست افزود:نبود سامانه فاضلاب ، کارهای عمران شهری را تحت الشعاع قرار داده و مشکلات زیادی گریبانگیر شهروندان کوت عبدالله کرده است.
وی احداث شبکه فاضلاب را ضروری ترین کار عمرانی در این شهر بیان کرد و افزود:در فصل بارندگی ، بسیاری از مناطق این شهر به علت نبود فاضلاب با مشکلات بسیاری رو به رو می شوند و به ناچار شهرداری برای رهایی مردم از مشکلات ، وارد عمل می شود و در این ارتباط 36 نیروی شهرداری در بخش لایروبی جوی ها و انهار به کار گرفته شده اند.
الهایی افزود: هم اکنون 165هزار متر جوی روباز فاضلاب در این شهر وجود دارد که باید ساماندهی و شبکه گذاری شود.

* افزایش 10درصدی بودجه شهرداری کوت عبدالله
شهردار کوت عبدالله گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی این شهر ، 550میلیارد ریال بودجه امسال شهرداری است که نسبت به سال 1396 حدود 10درصد افزایش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از اعتبارات شهرداری از محل مالیات ارزش افزوده تامین می شود خواستار کمک مستقیم دولت برای اجرای طرح های عمرانی و زیباسازی این شهر شد.
الهایی افزود: درآمد شهرداری کوت عبدالله بسیار ناچیز است و این درآمد ناچیز پاسخگوی طرح های عمرانی این شهر نیست.
وی احداث ایستگاه سلامت با اعتباری بالغ بر 6.2میلیارد ریال ، آسفالت 70خیابان ، اجرای طرح 'هر محله یک پارک' ،ساماندهی خیابان اصلی امام حسن ، ایجاد سرعتگاه های ترافیکی جدید ، پیگیری و شروع ساخت کارخانه آسفالت و زیباسازی را از طرح های مهم امسال شهرداری کوت عبدالله بیان کرد.
شهردار کوت عبدالله با بیان اینکه این شهر تا قبل از سال 1389 جزء شهرداری منطقه 5 اهواز بوده است و هنوز املاک بسیاری که می تواند درآمد داشته باشد همچنان به نام شهرداری اهواز است خواستار انتقال اسناد املاک به نام شهرداری کوت عبدالله شد.
در این نشست نایب رئیس شورای اسلامی کوت عبدالله نیز با تاکید بر اینکه نبود سیستم بهداشتی دفع فاضلاب مهمترین مشکل این شهر است اظهار کرد: هدف کاری شورا ، ایجاد تغییرات شهری و بهبود وضعیت رفاهی این شهر است و شهرداری باید در این راستا قدم بردارد.
حمید باوی بحره با انتقاد از احداث شهرک گاومیش داران که به گفته وی بدون مطالعات اجتماعی در جنوب این شهر و با هدف انتقال دامداری های شهر کوت عبدالله احداث شد افزود: این طرح به هیچ وجه به اهداف خود که همان انتقال و خروج دامداری های از شهر بود نرسید.
وی با انتقاد از اینکه با گذشت سال ها از شکل گیری شهرستان کارون ، هنوز سهم اعتباری آن داده نشده است خواستار اجرای پروژه های ورزشی با توجه به ظرفیت خوب تیم های ورزشی این منطقه و پیگیری مشکلات این شهر از سوی استاندار خوزستان شد.
باوی بحره همچنین خواستار تعیین دقیق حوزه شهری کوت عبدالله شد و اجرای اصلاحیه جدید حوزه شهری آن شد.
به گزارش ایرنا با گذشت هشت سال از مستقل شدن شهرستان کارون از کلانشهر اهواز ، هنوز بسیاری از اداره های دولتی در این شهر مستقر نشده اند.
شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبدالله در سال 1389 با مصوبه هیات دولت شکل گرفت.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.