حبیب ایگدر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشست روز یکشنبه هفته جاری با مدیرعامل باشگاه، قرار شد با یک تیم بسیار خوب در جام باشگاه های آسیا شرکت کنیم.
وی گفت: همچنین بنا شد در مسابقات لیگ برتر سال 97 صد در صد از بازیکنان بومی استفاده کنیم.
وی به جذب دو بازیکن خارجی رنکینگ دار برای حضوری مقتدر در جام باشگاه های آسیا اشاره کرد و افزود: مجوز جذب دو بازیکن خارجی را از مسئولان باشگاه دریافت کردیم.
وی با اشاره به اینکه با تمام قوا و با ترکیبی از بازیکنان بومی، غیر بومی و خارجی در جام باشگاه های آسیا شرکت می کنیم گفت: جام باشگاه های آسیا جایی نیست که بازیکنان جوان بومی میدان ببینند بلکه باید در میدان سطح پایین تری از توان بازیکنان خوزستان استفاده کرد. اگر بخواهیم تنها از بازیکنان بومی در باشگاه های آسیا استفاده کنیم و در دور اول حذف می شویم.
ایگدر در پاسخ به این پرسش که چرا شاهد جودوکاران کمتری از خوزستان در تیم های ملی بزرگسالان و جوانان هستیم افزود: جودو یک رشته دیربازده است و ورزشکاران این رشته باید مرحله به مرحله پیشرفت کنند، بازیکنان ما ابتدا باید رده های سنی مختلف را طی کنند تا بتوان از حضور آنها در لیگ بزرگسالان استفاده کرد. ما در رده سنی پایه وضعیت بسیار خوبی داریم اما چون در رده نوجوانان و جوانان تیم داری نمی کنیم به همین دلیل در رده سنی بزرگسالان قدری ضعیف بوده و باید روی تک ستاره ها حساب باز کنیم.
وی اظهارکرد: برای اینکه بازیکنان نونهال و نوجوان خوزستان بتوانند در رده سنی بزرگسالان فیکس تیم ملی شوند نیاز به یک پروسه زمانی داریم.
سرمربی تیم جودو مناطق نفتخیز جنوب گفت: جودو خوزستان ظرفیت داشتن سه تیم در لیگ برتر را دارد اما اگر قرار باشد روی سکو برویم تنها سه یا چهار مهره خوب بیشتر نداریم لذا با این تعداد نفرات نمی توان کاری از پیش برد.
وی عمده دلیل افت جودو خوزستان را در سال های اخیر دوقطبی شدن این رشته در استان دانست و افزود: ظرفیت خوبی در خوزستان داریم و اکنون جودوی استان راه خوب و رو به رشدی را در حال سپری کردن است؛ در گذشته جودو خوزستان در 2 شهرستان اندیمشک و هفتگل خلاصه می شد و این دوقطبی بودن به جودوی خوزستان لطمه وارد کرد همچنین رقابت در بین شهرستان های دیگر از بین رفته بود.
ایگدر ادامه داد: ما 10 هیات فعال در خوزستان داشتیم اما تمام تیم منتخب جودو استان از شهرستان های اندیمشک، هفتگل و یا شوشتر بود اما اکنون انگیزه ها بین سایر شهرستان ها بیشتر شده است.
وی گفت: جودو شهرستان های ماهشهر، آبادان و بندرامام به خوبی رونق گرفته و هر چه رقابت بین شهرستان ها بیشتر شود شاهد شکوفایی این رشته خواهیم بود.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.