مدیر جهاد کشاورزی شوش چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت مزارع گندم این شهرستان و نیز میزان خسارت وارده به مزارع ناشی از حوادث غیر مترقبه گفت: عملیات برداشت محصول گندم در شوش به عنوان قطب تولید گندم کشور امسال در شرایطی آغاز شده که کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی و دیگر عوامل جوی متحمل خسارت شده و شرایط سختی را سپری کردند.
علیرضا ملک زاده افزود: تامین نشدن آب کافی برای آبیاری مزارع ، ریزگردها ، سرمای شدید اوایل فصل کشت ، گرمای ناگهانی اواخر پارسال در کنار خشکسالی و توفان فروردین ماه ضربه سنگینی به بخش کشاورزی شهرستان شوش وارد کردند.
وی با بیان اینکه تنها در توفان اواخر فروردین ماه جاه بیش از 21 هزار هکتار از مزارع گندم شوش بین 10 تا 25 درصد خسارت دیده است بیان داشت: با توجه به خسارت وارده به مزارع شوش پیش بینی میزان تولید گندم این شهرستان امسال 220 هزار تن است.
مدیر جهاد کشاورزی شوش افزود: با ورود کمباین های مهاجر به استان خوزستان روند برداشت محصول گندم در شهرستان شوش در روزهای آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.
کشاورزان شهرستان شوش در سال زراعی گذشته با تولید 318 هزار تن محصول گندم از جمله گندم بذری رکورد داری خود را در تولید گندم کشور تداوم بخشیدند.
به پاس رکورد شکنی کشاورزان شوش در تولید گندم کشور جشن شکرانه خوشه های طلایی شهریورماه پارسال با حضور مجری طرح محوری گندم در تالار نیایش شوش برگزار شد.
سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان شوش تولید می شود.
6068/7280
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.