به گزارش ایرنا فرامند هاشمی زاده شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در استانداری خوزستان افزود: طرح های مختلفی در راستای اجرای طرح جامع خوزستان به ویژه در حوزه عمرانی انجام شده است.
وی ادامه داد: مسئولان استانی و ملی دغدغه پیشرفت و توسعه متوازن در خوزستان را دارند و در این خصوص اهمالی صورت نگرفته است.
هاشمی زاده تصریح کرد: حجم مشکلات خوزستان به دلایل مختلف از جمله درگیری مستقیم در هشت سال دفاع مقدس سبب شده بیشتر تلاش ها برای جبران عقب ماندگی های این چند سال صرف شود.

**توسعه متوازن حلقه مفقوده پیشرفت خوزستان است
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه حدود 60 درصد مناطق شهری خوزستان ویژگی های تعریف شده برای یک شهر را ندارند گفت: توسعه متوازن حلقه مفقوده پیشرفت تمام کشور از جمله خوزستان است.
قاسم ساعدی با اشاره به اینکه خوزستان شاهرگ اقتصادی کشور است یادآور شد: در بسیاری موارد دولتمردان تلاش های بسیاری برای استان انجام داده اند اما در برخی موارد نیز بی توجهی هایی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: شاهد هستیم که استاندار خوزستان و سایر مسئولان شبانه روز برای توسعه استان تلاش می کنند اما مساله مهم لزوم برنامه ریزی صحیح در مرکز برای این امر است.

**خدمات ارائه شده در شان مردم خوزستان نیست
در بخشی دیگر از این جلسه نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون با مقایسه درآمدهای خوزستان و معیشت مردم تصریح کرد: بیش از 80درصد نفت کشور از خوزستان تامین می شود اما خدمات ارائه شده در شان مردم نیست.
به گفته جواد کاظم نسب الباجی امکانات رفاهی، آموزشی و آب شرب ساکنین مناطق حاشیه نشین در وضعیت مناسبی نیست و باید برای ایجاد تعادل در این مناطق چاره ای اندیشید.
وی گفت:جاده های خوزستان به ویژه جاده های منتهی به کلانشهر اهواز نیاز به تحول اساسی دارند و درحال حاضر به جاده های مرگ معروف هستند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.