به گزراش ایرنا فرامند هاشمی زاده پنجشنبه در همایش دهیاران شهرستان شادگان اظهار داشت:مشکلات و طرح های عمرانی ضروری مورد نیاز در روستاها توسط دهیاران اولویت بندی شده و در کارگروه مجزا مشکلات مورد بررسی و برای آنها راهکار عملیاتی در نظر گرفته شود.
وی به اختصاص 144میلیارد و 810 میلیون و 327 هزار ریال اعتبار ارزش افزوده به روستاهای شهرستان شادگان اشاره کرد و گفت: شهرستان شادگان از ظرفیت های مناسبی در زمینه های مختلف از جمله صادرات و صنایع دستی برخوردار است.
وی افزود: درنمایشگاه های توانمندی استان ها که در تهران برگزار شد شهرستان شادگان جایگاه ویژه و نقش بسزایی در برگزاری آن داشت.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:کارهای خوب و مثبتی در بخش های مختلف در روستاهیا شادگان انجام و یا در حال انجام است.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد واگذاری کارهای عمرانی در روستاها از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شرکت تعاونی دهیاران را خواستار شد و گفت:این کار ضمن تقویت و حمایت از دهیاران، توانایی شرکت تعاونی دهیاران را برای اجرای کارهای عمرانی در روستاها افزایش می دهد.
سرپرست فرمانداری شادگان نیز لازمه محرومیت زدایی از شهرستان شادگان را همکاری و مساعدت همه داستگاه های اجرایی و خدمت رسان دانست.
سیعد حاجیان بر تامین حق آبه کشاورزی شهرستان شادگان تاکید کرد و گفت:تامین آب کشاورزی برای نخلستان های شهرستات ضروری است و باید فکری اساسی برای آن اندیشیده شود.
وی به ظرفیت های اقتصادی، بندری و کشاورزی شهرستان شادگان اشاره کرد و گفت:از طرح های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، آب و فاضلاب ، بنیادمسکن ،اصلاح شبکه کشاورزی در راستای محرومیت زادیی و اشتغال حمایت می شود.
وی اظهار کرد:کارهای زیادی در سطح شهرستان انجام شده ولی به دلیل محرومیت باید کارهای عمرانی بیشتری انجام شود.
شادگان در فاصله 120 کیلومتری اهواز قرار دارد و حدود 150هزار نفر جمعیت دارد.
خشک شدن تالاب شادگان و از بین رفتن نخیلات سبب بروز مشکلات بسیاری برای مردم بومی منطقه شده با این وجود مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان چندی پیش اعلام کرد: در سال 1390 شادگان 35.9 درصد نرخ بیکاری داشت که در سال 1395 این نرخ بیکاری به 13.1 درصد کاهش یافت.
این شهرستان با داشتن حدود 2 میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما، رتبه نخست کشور را از این حیث داراست و سالانه 60 هزار تن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس از طریق بندرعباس و دیگر بنادر صادر می کند.
شهرستان شادگان دارای 220 روستا است که در 110 روستای آن دهیاری تشکیل شده است.
3015/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.