استاندار خوزستان در نشست ستاد بحران ویژه مقابله با خشکسالی گفت: اداره امور عشایر برای تامین علوفه و آب شرب دام ها با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار اقدام نماید تا این دغدغه رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد بحران استان با موضوع مقابله با خشسکسالی با اشاره به توجه ویژه دولت به مشکلات خوزستان گفت: دولت نسبت به همه مردم کشور خود را متعهد می داند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی ورزد و برای خوزستان هم در دو سال اخیر که مسئولیت داشتم با وجود تنگناهای مالی عنایت ویژه‌ای به خوزستان داشته است و اعتباراتی که در زمینه های مختلف اختصاص داده شده است برای خوزستان ویژه بوده است. 

استاندار خوزستان افزود: در سختی و مشکلات همه باید در کنار هم باشیم و یکپارچگی خود را حفظ بکنیم و تلاش کنیم حق اقشار مختلف استان را احقاق کنیم در عین حال به نحوی رفتار نکنیم که مردم ما که بعضاً ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشند خدای ناکرده احساس کنند دولت تبعیض قائل می شود.

شریعتی در خصوص پروژه آبرسانی غدیر یادآور شد: در رابطه با پروژه آبرسانی غدیر دولت آنچه در تعهدش بوده به رغم مضیقه مالی که در آن است عمل کرده است. به دنبال دستور رئیس جمهور منابع مالی طرح آبرسانی غدیر تامین شده و برای سال ۹۷ هم تامین شده است و ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می کنیم آبرسانی در طرح غدیر برای شهرهای جنوبی استان مانند اهواز، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و شادگان از طرح غدیر و رودخانه کرخه تامین شود و بر اساس توافقات انجام شده قرار است در تابستان امسال این کار به سرانجام برسد و سعی می کنیم این هدف محقق شود چرا که تامین آب شرب مردم جزو وظایف ما است و ما به طور جدی بر این امر اهتمام داریم و کوتاهی در این زمینه وجود ندارد.

استاندار خوزستان در رابطه با تامین آب مورد نیاز طرح های نیشکر عنوان کرد: در خصوص مسائل نیشکر مسئولان سازمان آب و برق معتقدند تفاهماتی که با کشت و صنعت داشته اند از سوی این شرکت مراعات نشده است. با توجه به شرایطی که هم اکنون با آن مواجه هستیم حتماً باید به این تفاهمات پایبند باشند و ممکن است محصول نیشکر با مشکلاتی مواجه شود و تولید کاهش یابد اما بالاخره همه مسائل را باید به صورت یکپارچه دید و این گونه نباشد که هر کسی به دنبال حل مشکل خود باشد و سایر بخش ها را نادیده بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: همه باید مشارکت کنیم برای این امر حاکمیتی تا مسائل و سختی ها را پشت سر بگذاریم و رضایت‌مندی مردم در حد امکان فراهم شود. باید برای مردم شرایط کشور و استان و وضعیت آب پشت سدها توضیح داده شود و مدیریت بهینه و عادلانه ای در این زمینه صورت گیرد و در عین حال ما هم باید پیگیر مسئله معوض کشت باشیم و مکاتبات و پیگیری های مورد نیاز هم در این زمینه در دست انجام است.

شریعتی تصریح کرد: اگر بناست در این شرایط بحرانی برای کشت دائم آب تامین شود و در مواردی کشت فصلی منع شود همه باید بسیج شوند تا در آن بخش کشت فصلی انجام نشود چون اولویت اصلی کشت دائم است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اداره امور عشایر برای تامین علوفه و آب شرب دام ها با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار اقدام نماید تا این دغدغه رفع شود همچنین شرکت آب و فاضلاب استان به سرعت به پیمانکار ابلاغ کند بخش آب شیرین کن از سر گرفته شود.

شریعتی در پایان گفت: فرمانداران با هماهنگی شهرداری ها نسبت به کاهش آب فضای سبز شهرها اقدام نمایند و حتی الامکان  از آب خام برای این بخش استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.