کوروش بهادری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظهر روز جمعه تا اواخر شنبه هفته آینده به تناوب شاهد بارش های نقطه ای در مناطق جنوبی ، شمال و شمال شرق استان به میزان 10میلی متر خواهیم بود و پدیده غالب در اهواز در روز جمعه وزش باد شدید با احتمال برخاستن گرد و خاک خواهد بود.
وی میزان بارش در شبانه روز گذشته در اهواز را 6.2 ، بهبهان 2 ، و ایذه سه میلی متر اعلام کرد و گفت: بارش باران اخیر در کانون های ریزگرد در جنوب شرق اهواز تا حدودی سبب فروکش کردن گرد و خاک شد.
در شبانه روز گذشته اهواز و آبادان با 33 درجه سانتیگراد بالای صفر رکورددار گرمی در خوزستان بودند ضمن آنکه ایذه و دهدز با دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر هوای پاک و بهاری را تجربه کردند.
بنا به پیش بینی هواشناسی خوزستان از پنجشنبه هفته آینده نیز استان خوزستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی فعال ، شاهد بارندگی مناسب در بیشتر نقاط خواهد بود.
به گزارش ایرنا بارش های 2 روز اخیر در بیشتر مناطق استان خوزستان سبب خوشحالی کشاورزان شد ضمن آنکه طراوت و لطافت هوا را نیز به دنبال داشت.
در سال آبی 97-96 ، بیشتر مناطق خوزستان در مقایسه با سال آبی 96-95 با کاهش 70درصدی بارندگی ها رو به رو بودند.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، شدت و گستردگی خشکسالی امسال ، دست کم در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است.
ناکافی بودن ذخایر سدهای خوزستان برای تامین کشت تابستانه و بهاره از دغدغه های مسئولان سازمان آب و برق و جهادکشاورزی خوزستان است.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.