احمدرضا لاهیجان زاده دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:خانواده ها در آخرین روز طبیعت سبزه های کاشته شده خود را بر روی خودروی خود تا مقصد سفر حمل می کنند که برخی از آنها با افتادن در جاده منظره زشتی ایجاد می کنند.
وی با اخطار نسبت به رهاسازی ماهی های قرمز در رودخانه ها و آبگیرها تصریح کرد: این ماهی ها بومی نبوده و سبب تغییر اکوسیستم محل و حتی انتقال آلودگی می شود از همین رو تقاضا می شود ماهی های قرمز در تنگ ها نگهداری شوند.
وی گفت: از گردشگران و مسافران تقاضا می شود تا حد ممکن بجای روشن کردن آتش برای تهیه غذا، از خوراک پزها استفاده کنند و در صورت روش کردن آتش، در زمان بازگشت حتما از خاموش شدن آن مطمئن شوند.
لاهیجان زاده یادآور شد: متاسفانه در بسیاری موارد شاهد شکسته شدن شاخه درختان برای تهیه آتش و بستن تاب در روز طبیعت بودیم. درخواست ما از تمام مردم محافظت از درختان و فضاهای سبز است.
وی خاطر نشان کرد: تجارب سال های گذشته نشان می دهد که با کاهش عمق آب در بسیاری از رودخانه های استان، برخی خودروهای خود را به داخل رودخانه برده و آن را می شویند که همین امر سبب انتقال آلودگی به محیط اطراف و رودخانه می شود.
لاهیجان زاده با اشاره به استقرار ماموران حفاظت محیط زیست در روز طبیعت در سطح استان به ویژه مناطق حفاظت شده افزود: در ایام عید به ویژه این روز بیش از ده ها هزار کیسه زباله در بین شهروندان توزیع شده است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.