به گزارش ایرنا، خوزستان با همه گرما و آفتاب سوزانی که دارد، سرزمینی سبز و چهارفصل است که در فصل بهار و به ویژه ایام نوروز میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
شهرستان باغملک در شرق استان یکی از این مناطق سرسبز است که در نقشه خوزستان جا خوش کرده و گردشگاهی مناسب برای جنوبی های کشور شده است.

* مکان های تفریحی و گردشگری شهرستان باغملک:

قلعه تل:
شهر قلعه تل معروف ترین منطقه دیدنی باغملک است که در فاصله 15 کیلومتری شمال شرق باغملک قرار دارد. این قلعه در دوره قاجار توسط محمد تقی خان چهار لنگ بختیاری بر بلندی تپه ای متعلق به دوره ایلامی ساخته شد تا مشرف به دشت قلعه تل باشد و عبور و مرور را در این دشت زیر نظر بگیرد. قلعه تل این روزها در حال تبدیل شدن به موزه مردم شناسی طوایف بختیاری است.

روستای گردشگری مال آقا:
منطقه گردشگری مال آقا یکی از تفرجگاه های باغملک است که در فاصله 30 کیلومتری باغملک و در فاصله 15 کیلومتری قلعه تل در دامنه زاگرس قرار دارد. پل تاریخی بیاره، گور دخمه سنگی، آسیاب های آبی هم از دیدنی های دوره ساسانیان در این منطقه هستند.
عبور رودخانه ابوالعباس از این منطقه به آن زیبایی و لطافت و سرسبزی بیشتری داده است.

رباط حضرت سلیمان:
این مکان یکی دیگر از روستاهای دیدنی باغ ملک است که در 15 کیلومتری شرق باغملک در حاشیه رودخانه ابوالعباس قرار دارد و هر سال گردشگران زیادی در بهار و تابستان به این منطقه سفر می کنند. فاصله رباط حضرت سلیمان تا مال آقا حدود 2 کیلومتر است. این روستا سرسبز و کوهپایه ای بوده و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. رباط به دو قسمت رباط علیا و رباط سفلی تقسیم می شود. هر دو این بخش ها با بافت سنتی خود را حفظ کرده اند. در این روستا می توانید شالیزارهای برنج، درختان بادام و کوه های بلند و زیبایی را ببینید که روستای رباط را تبدیل به یک منطقه منحصر به فرد کرده اند.

کوشک ارغوانی:
در جنوب غربی شهر باغملک می توانید کوشک ارغوانی را ببینید که در ارتفاعی مشرف به رودخانه ابوالعباس قرار گرفته است. این بنای زیبا سنگ و گچی است و طاق های قوسی و حیاط مرکزی آن جلوه ای از معماری ایرانی است. این کوشک در محله ارغوانی قرار دارد که یکی از محله های دیدنی و قدیمی باغ ملک است.

قلعه کوشک دالخونی
این قلعه یکی دیگر از قلعه های تاریخی باغملک است که دارای معماری تو در تو و دایره ای شکل است. نام این قلعه از دو کلمه دال و خونی تشکیل شده که دال نام پرنده ای شکاری از خانواده عقاب‌ها است و خونی هم به معنای خون ریخته شده است.

آبشارهای تنگ کرد:
در ناحیه شمال شرقی قلعه تل منطقه‌ای به نام تنگ کرد قرار دارد که گردشگران و طبیعت گردان برای تماشای مناظر زیبای آن و همچنین دیدن آبشارهای بلندش حاضرند از رودخانه و تنگه‌های خطرناک هم عبور کنند. این منطقه زیبا به واسطه قرار گرفتن در دل کوه و وجود آبشارهای متعدد بسیار سرسبز است. اگر مایلید به تنگ کرد بروید خاطرتان باشد که شیب تنگه آن بسیار خطرناک است و در برخی مناطق ممکن است حتی مجبور شوید برای ادامه راه از عرض رودخانه عبور کنید.

امام زاده عبدالله (شاه منگشت):
امام زاده عبدالله از نوادگان شریف امام سجاد (ع) در خوزستان بوده و مقبره ایشان در میان رشته کوه های جنوب زاگرس مرکزی در ابتدای کوهستان های کهگیلویه قرار دارد که موجب مباهات اهالی و رونق گردشگری مذهبی دراین منطقه شده است.
به گزارش ایرنا باغملک در دامنه کوه بارنگون در شرق استان خوزستان قرار دارد و با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه و اهواز و با استان‌های چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم مرز است. شهری تاریخی و سرسبز که در گوشه و کنار آن هنوز آثاری از دوران قبل از اسلام به چشم می خورد. با رونق گرفتن خوزستان در دوران های مختلف، باغملک نیز تبدیل به شهری با بناهای تاریخی شد که امروز می توانید با سفر به آن از این بناها دیدن کنید.
/6002/9879
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.