بازار ماهی اهواز در ایام نوروز بازاری متنوع از ماهیان جنوب است و در این ایام آماده عرضه برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی است .

به گزارش ایلنا، خوزستان به علت موقعیت استراتژیک و دریایی خود یکی از مهمترین استان‌های ساحلی کشور و حتی جهان است که همجواری آن با آب‌های آزاد موجب شده است تا شغل بسیاری از افراد به ماهیگیری و فروش ماهی اختصاص داشته باشد .

ماهی‌ از محصولاتی است که در خوزستان به وفور یافت می‌شود؛ ماهی اهمیت بالایی هم در سبد غذایی خانوار و هم در ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم استان دارد.

استقبال مردم برای مصرف آبزیان دریایی و صادرات آن به خارج از کشور روز به روز در حال افزایش است و به همین علت نیازمند ایجاد و ساماندهی اماکنی برای عرضه آبزیان دریایی به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد هستیم .

بازار عرضه ماهی و میگوی خوزستان همچنین از قطب‌های آبزی پروری و تولید آبزیان است .

به جز بازار ماهی‌فروشان اهواز در شهرهای هندیجان ، آبادان و خرمشهر، بازارچه‌های عرضه آبزیان  فعال هستند.

گونه‌های ماهی پرورش تولیدی استان شامل شیربت، بنی، گطان، غنزه، کپور، فیتوفاگ، بیگ‌هد، آمور و ماهیان سردآبی قزل‌آلا و ماهیان خاوریاری  است.

بازار ماهی‌فروشان اهواز یکی از بازارهای بزرگ فروش آبزیان در کشور است که عرضه آن هم جنبه داخلی و هم صادراتی دارد و یکی از معدود بازارهایی است که صادرات به خارج از کشور به‌طور مستقیم از آ‌ن انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.