به گزارش ایرنا حسین حمیدپور دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد:در چهار ماه آخر امسال برای ساماندهی زیرساخت های شهری تفاهم نامه یکهزار میلیارد ریالی بین شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد و در چند نقطه شهر نیز شروع به کار کردیم.
وی گفت:در سال آینده این میزان تفاهم نامه به 2هزار میلیارد ریال خواهد رسید تا بخش زیادی از معابر شهری ساماندهی و ترمیم شود.
حمیدپور ادامه داد: تورم نیروی انسانی در شهرداری آبادان انسبت به سایر شهرداری ها بیشتر است.حدود 400 نفر از کارمندشهرداری به سن بازنشستگی رسیده اند و باید شهرداری با پرداخت حق بیمه و خرید خدمت آنها با 250 میلیارد ریال، نسبت به بازنشستگی شان اقدام کند.

** چهار کمپ نوروزی برای اسکان میهمانان نورزی در آبادان
شهردار آبادان به تشکیل 11 کمیته کاری در آبادان و واگذاری ستاد نوروزی و اسکان به شهرداری آبادان اشاره کرد و گفت:پیش بینی لازم برای اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی در بخش های مختلف خدماتی، عمرانی و فرهنگی انجام شده است.
وی اظهار کرد:ساماندهی ورودی ها از سمت ماهشهر به آبادان و اهواز به آبادان، ساخت پیاده روها، بهسازی پارک ها، انجام نورپردازی ها در پارک ها، اصلاح روشنایی معابر و تکمیل روشنایی برخی پارک ها، رفع نواقص و تکمیل 60 چشمه سرویس بهداشتی و رنگ آمیزی برخی جدول ها از اقدامات شهرداری آبادان برای استقبال بهتر از مهیمانان نوروزی است.
حمیدپور از چهار کمپ نوروزی برای اسکان میهمانان نوروزی در آبادان گفت و ادامه داد :این کمپ ها برای اسکان 15 هزار نفر در حال آماده شدن هستند.
وی پیش بینی اینترنت رایگان، برنامه های اجتماعی و فرهنگی و استقرار 25 تاکسی با راننده آموزش دیده در هر کمپ را از برنامه های شهرداری برای میهمانان نوروزی اعلام کرد.
شهردار آبادان افزود:به منظور روان سازی در هسته مرکزی شهر پیش بینی چند پارکینگ روباز با ظرفیت حدود 600 پارک خودرو در نظر گرفته شده و شهروندان و مسافران می توانند در صورت بروز تخلفات احتمالی در پارکینگ ها مراتب را با شماره تماس 53344477 واحد رسیدگی به شکایات تاکسیرانی اعلام کنند.
وی گفت:در بحث گردشگری آبی نیز علاوه بر فعالیت چند فروند لنج و قایق، یک فروند کشتی با ظرفیت 40 نفر در امر جابجایی و انجام گشت آبی برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

**ساماندهی دستفروشان
شهردار آبادان گفت:در ایام نوروز اجازه دستفروشی در خیابان امام خمینی(ره) داده نمی شود ولی در سایر مناطق با تعامل اجازه داده می شود دستفروشان مشغول به کار شوند.
حمیدپور افزود:با تفاهمی که پلیس راهور و شهرداری داشت از هفته آینده خودروهای دوره گرد که در مناطق مختلف شهر سد معبر کرده اند به حاشیه های شهر منتقل خواهند شد.
وی گفت:در تفاهم نامه ای با سازمان منطقه آزاد اروند150 میلیارد ریال برای تکمیل و نوسازی ناوگان شهری در اختیار شهرداری آبادان قرار خواهد گرفت.

** توزیع رایگان 50 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری
شهردار گفت:در هفته درختکاری حدود 50 هزار اصله نهال سازگار با شرایط و آب و هوای منطقه مانند، گل کاغذی، تکوما، فونیکس، برهان، پالم، خرزهره، شیشه شور، کنار، ختمی و دارایی به طور رایگان توزیع می شود و با کاشت نهال ها سرانه فضای سبز شهری بهبود خواهد یافت.
حمیدپور متوسط سرانه فضای سبز در ایران را 12 متر مربع اعلام کرد و گفت:این سرانه در آبادان اکنون در حدود چهار متر مربع است.
وی افزود:به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان سال، 20 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ساخت و ساز به شهروندان پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا ، در تعطیلات نوروزی امسال حدود یک میلیون نفر از میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور از جاذبه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و دفاع مقدس شهرستان آبادان دیدن کردند.
7104/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.