سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز پنجشنبه در حاشیه آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز از مجموعه گروه های بهداشت زمان جنگ خواسته شد که در مناطق محروم و بیمارستان های صحرایی حضور یابند و به مردم خدمات رسانی کنند.
رحیم صفوی به فعالیت70 بیمارستان و بهداری سپاه و جامعه بسیج پزشکان در مناطق محروم سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از پزشکان، پیراپزشکان و داروسازان و همه گروه های پزشکی که در سازماندهی جنگ شرکت کرده بودند درخواست شد به خدمات رسانی در مناطق محروم ادامه دهند.
وی اظهار داشت: علاوه بر این به جامعه بسیج پزشکی درخواست کردیم که به مردم سوریه و عراق نیز خدمات درمانی ارائه دهند.
سرلشکر رحیم صفوی گفت: 85 ماه از جنگ سوریه می گذرد و درصد زیادی از مردم این کشور به شهادت رسیدند و هزاران نفر دیگراز کشور سوریه و عراق مجروح شدند و برخی نیز آواره شدند بنا بر این گروه های پزشکی ایران و امدادگران می توانند همان خدمات بزرگ که در سال های دفاع مقدس به رزمندگان داشتند را به مردم سوریه و عراق نیز انجام دهند.
وی با بیان اینکه طب پزشکی رزمی یک تخصص است و باید در دانشگاههای ما به دانشجویان ارائه شود، گفت: امید است حداقل دو واحد درسی به عنوان بهداری دفاع مقدس و یا علوم و معارف بهداشت و درمان دفاع مقدس در دانشگاهها تدریس شود.
وی افزود: کشور ما در معرض آسیب است و دانشجویان جوان ما باید در زمان مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و آتش سوزی آمادگی لازم را داشته باشند.
قائم مقام وزیر بهداشت ، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه نیز در این نشست، بزرگداشت یاد و خاطرات و ایثارگری های رزمندگان اسلام را وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: مهمترین دستاورد ها را از ایثارگری ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی رزمندگان می توان به دست آورد.
ایرج حریرچی عدالت را مهمترین دستاورد حوزه اجتماعی بشری عنوان کرد و گفت: بر اساس نظام عدالت در حوزه سلامت هر کس به اندازه نیازش باید پرداخت کند و به اندازه نیازش دریافت کند و این بدان معنی است که فرقی بین بیمار پولدار و فقیرکه دارای بیماری صعب العلاج باشد وجود ندارد.
حریرچی مهترین برنامه سال 97 را نهادینه سازی اجزای طرح تحول سلامت دانست و گفت: نهادینه سازی اجزای طرح تحول سلامت در خدمات رسانی به مردم و عدالت بیشتر در توزیع خدمات درمانی ، محافظت مالی و کاهش پرداختی از سوی مردم از اهداف ماست.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه عمومی تمرکز بیشتر بر کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از منابع جهت افزایش سلامت مردم خواهد بود.
به گزارش ایرنا پنجشنبه ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون باحضور مقامات لشکری و کشوری در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.
در این مراسم سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی ،سردار احمد عبدالهی معاونت بهداشت و درمان سپاه پاسداران، حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت،سردار فتحیان، سردار عراقی زاده و سایر مقامات حضور داشتند.
در این مراسم از کتاب 'آن یک نفر' زندگینامه شهید دکتر احمد آتش دوست رونمایی شد.
در پایان این آیین از 25 خانواده شهید و جانبازان عرصه بهداشت و درمان دفاع مقدس تقدیر شد.
7100/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.