محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرار گرفتن توده بزرگ ابرهای الکتریکی در مسیر هواپیماهای تهران-اهواز در شامگاه سه شنبه باعث شد تا خلبانان ترجیح دهند پرواز را تا شرایط جوی مناسب به تعویق بیاندازند.
وی ادامه داد: شب گذشته دو پرواز رفت و برگشت تهران به اهواز به دلیل وجود ابرهای الکتریکی لغو شده و دیگر پروازها نیز تا بهبود شرایط جوی با تاخیر مواجه شد.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان بیان کرد: پرواز تهران-اهواز-تهران هواپیمایی آتا به شماره ورودی 5635 و خروجی 5636 و پرواز تهران-اهواز-تهران هواپیمایی کارون به شماره ورودی 2612 و خروجی 2613 به دلیل شرایط جوی لغو شدند.
وی با رد ادعای بازگشت این پرواز از میانه راه به فرودگاه مهرآباد توضیح داد: هیچ گزارش مبنی بر بازگشت این هواپیما از میانه راه نداشته و این پرواز، پیش از سفر، از مبدا لغو شده است.
رضایی گفت: پرواز 860 هواپیمایی آسمان از مبدا تهران به آبادان نیز شب گذشته به دلیل بدی آب و هوا در ساعت ٢٠:١٥ مجبور به فرود در فرودگاه اهواز شد.
وی ادامه داد: این پرواز پس از تثبیت شرایط جوی، به سمت آبادان پرواز کرد.
فرودگاه بین المللی اهواز با مساحتی بالغ بر 280 هکتار و یک باند پرواز در شهر اهواز در جنوب غربی ایران واقع شده‌ و میانگین پروازهای داخلی و خارجی - ورود و خروج این فرودگاه روزانه 90 پرواز است.
هر سال بیش از 32 هزار و 850 پرواز در این فرودگاه انجام شده و در 6 ماهه نخست امسال یک میلیون و 500 هزار نفر مسافر جابجا شده که پیش بینی شده تا پایان سال حدود سه میلیون نفر از طریق فرودگاه اهواز تردد کنند.
در سال 2015 نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار نفر مسافر و در سال 2016، 2 میلیون و 600 هزار نفر از طریق این فرودگاه جابجا شده که رتبه چهارم جابجایی در کشور است.
در حال حاضر مسافران 180 کشور با ویزای فرودگاهی می‌توانند بدون ویزا وارد فرودگاه اهواز شده و مجوز ویزای 90 روزه را در خوزستان بگیرند.
6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.