ابراهیم پیرامون عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی در این ایستگاه در کاهش تولید مقداری نفت تاثیر خواهد داشت که تلاش می‌کنیم به سرعت عملیات بازسازی را آغاز کنیم.
وی بیان کرد: شرکت نفت دره نی رامهرمز شامل یک واحد بهره برداری نفت و یک واحد تراکم گاز به نام CS سرد است که کار انتقال گاز و نفت را به نقاط دیگر برعهده دارند.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: این کارخانه 10 تا 15 هزار بشکه نفت تولید دارد که بخشی از آن نمکی و بخش دیگر آن شیرین است؛ بخش شیرین بخشی است که هنوز به مرحله فرآوری نرسیده است.
وی با اشاره به جزییات این حادثه بیان کرد: آتش سوزی در بخش نمکی شرکت رخ داده است.
پیرامون،با بیان اینکه حادثه در بخشی که دردست تعمیر بوده رخ داده گفت:در این نقطه شیر ورودی به پمپ به دلیل خرابی بسته نمی شد لذا بالا بودن فشار نفت و گاز موجب ایجاد این حادثه شد.
وی گفت:جزییات دقیق این حادثه مانند علل مختلف آتش سوزی و خسارات مادی پس ازکارشناسی
دقیق اعلام می شود و هم اکنون نمی‌توان عدد و رقم دقیقی برای میزان خسارات بیان کرد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری توضیح داد: میزان خسارت در مقایسه آتش سوزی‌هایی که در واحدهای نفتی رخ داده زیاد نیست.
وی بیان کرد: مشکل این گونه واحدها و چاه‌های نفت این است که دور از دسترس قرار دارند به همین دلیل امکانات از واحدهای امیدیه و رامهرمز به این واحد بسیج شد و رسیدن گروه های امدادی یک ساعت طول کشید و در طول این یک ساعت مقداری حجم و گسترش آتش بیشتر شد.
پیرامون ادامه داد:یکی از مهمترین مشکلات ما فرسودگی تجهیزات است که این امر موجب می شود تعمیرات مکرری روی آنها صورت گیرد.
وی بیان کرد: پمپی که امروز آتش گرفت 10روز پیش تعمیر شده بود.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: وقتی تجهیزات چندین بار تعمیر شوند ضریب خطر پذیری و حوادث بالا می‌رود.
وی بیان کرد: فرسودگی تاسیسات نفتی در خوزستان یک بحث جدی است چراکه 80 درصد نفت کشور در این استان تولید می شود.
صبح امروز دوشنبه آتش سوزی در ایستگاه پمپاژ نفت بهره برداری دره نی ابوالفارس درشهرستان رامهرمز در جنوب شرق اهواز رخ داد. این حادثه در ساعت 14 همین روز مهار شد.
این آتش سوزی همچنین باعث تخلیه منطقه مسکونی اطراف ایستگاه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خطر احتمالی شد.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.