به گزارش ایرنا منصورغلامی روز دوشنبه در نشست جلسه شورای دانشگاه علوم و فنون دریایی با بیان اینکه پروژه های علمی پژوهشی مشترک بین المللی در حال افزایش است،افزود: هیات های علمی از دانشگاه های مختلف کشورهای خارجی برای انجام کارهای مشترک تحقیقات علمی و پژوهشی در دانشگاه های کشور حضور می یابند.
وی گفت: طرح ها و پژوره های مشترک با هماهنگی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ها انجام، و پس از آن برای جلوگیری از کاغذ بازی اداری به اساتید دانشگاه ها واگذار می شود.
غلامی ادامه داد: پشتیبانی مالی این پروژه ها دو طرفه است و منابع مالی مختلف در بیشتر مواقع از سوی طرف خارجی تامین می شود.
وی با اشاره به بحث دیپلماسی علمی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب گفت:از طریق دیپلماسی علمی و ارتباط جامعه علمی با حوزه های علمی کشورهای دیگر می توان دستاوردهای بسیار مفیدی اجتماعی و سیاسی نیز به وجود آورد.
غلامی، نگاه عدالت محور جمهوری اسلامی به مبادلات عملی مشترک را از اهداف مهم دانست و اظهارکرد: جامعه علمی ما باید نشان دهد که تحقیقات علمی آسایش را برای ملت و بشریت در دنیا می خواهد.
وی در ادامه با اشاره به پذیرش دانشجوی خارجی گفت: پذیرش دانشجو مسایل و مشکلات خاص خود را دارد و دانشگاه های ما برای پذیرش دانشجو باید سطح علمی خود را متناسب با سطح علمی دانشگاه های رقیب منطقه و دنیا افزایش دهند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به بودجه 97 دانشگاه ها و مراکز علمی اشاره کرد و افزود: همکاران ما در کمیسیون تلفیق تبصره ای برای افزایش حقوق، پاداش بازنشستگان و مالیات دانشگاه ها و مراکز علمی اضافه کردند و همچنین ممنوعیت افزایش حقوق برداشته شد.
غلامی افزود: تخصیص منابع عمرانی دانشگاه ها از سوی سازمان برنامه و بودجه داده شده ولی خزانه دولت به دلیل نبود منابع نقد اختصاص منابع را به تاخیر می اندازد و امید است که این مساله پیش از پایان سال حل شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای بهره برداری از چند پروژه دانشگاهی و پژوهشی، در سفری 2 روزه، صبح دوشنبه از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.
7100/6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.