به گزارش ایرنا آیت ا... سیدعلی شفیعی چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز اظهار کرد: حتی لفظ کتاب، مقدس و متبرک است و پروردگار متعال لفظ آن را به صورت متعدد به کار برده چرا که کتاب تثبت کننده علم و دانش است.
وی افزود: کتاب از مد نمی افتد و تاریخ آن تمام نمی شود؛ هر چه زحمت بکشیم و فعالیت کنیم و در آن کوشش کنیم باز هم به آخر آن نمی رسیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کتاب همیشه ما را به دنبال خود می کشاند و ارزش کتاب است که ما را به خود جلب می کند.
وی با اشاره به تعداد کتابخانه های بزرگ کشور توضیح داد: هیچ کتابی از کتاب دیگر مستغنی نیست و یک کتاب پیدا نمی کنید که قاطعانه بگویید از داشتن کتاب دیگر بی نیاز هستید.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز گفت: امیدوارم با توجه به تلاش مجموعه های فرهنگی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.
علی حسین حسین زاده افزود: انقلاب اسلامی ایران را نیز انقلاب فرهنگی می نامند و حتی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بیش از اینکه به عنوان رهبری سیاسی شناخته شوند به عنوان رهبر دینی و اهل علم می شناسند.
وی گفت: شاخص های فرهنگی کشور مرتبط به کتابخوانی پایین است و میزان مطالعه در کشور ما از میانگین کشورهایی که سابقه ای ندارند پایین تر است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: شمارگان فعلی نشر کتاب بیش از هزار نسخه نیست و این درد است که باید برای آن چاره ای بیندیشیم.
وی توضیح داد: چرا ملتی با این تمدن و سابقه فرهنگی و انقلاب باید میانگین مطالعه اش اینقدر پایین باشد.
حسین زاده به تاثیر مشکلات اقتصادی در حوزه فرهنگ اشازه کرد و خواستار توجه متولیان و حمایت آنها در این حوزه شد.
به گزارش ایرنا دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شرکت 538 ناشر کشوری و 17ناشر تخصصی در خوزستان روز چهارشنبه در اهواز گشایش یافت.
این نمایشگاه در برگیرنده 68 هزار عنوان کتاب است. همچنین 6 میلیارد و 500 میلیون ریال بن خرید کتاب برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است که نسبت به نمایشگاه قبلی در پارسال، یک میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش دارد.
این نمایشگاه از 25 تا 30بهمن جاری صبح ها و بعدازظهرها در نمایشگاه بین المللی اهواز برپاست.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.