به گزارش ایرنا آیت‌ الله محسن اراکی روز یکشنبه در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن ماه در آبادان اظهار کرد:امروز مردم آبادان در صحنه های مقاومت خود به جهانیان ثابت کردند دشمن بعثی خاک این شهر را نتوانست آلوده کند.
وی افزود:این شهر، ماه ها در مقابل محاصره دشمن ایستادگی کرد و به رغم محاصره شدن ولی سقوط نکرد هر چند دشمن بعثی همه نیروهای خود را برای تسخیر آبادان بسیج کرد ولی مقاومت مردم آبادان شکستنی نبود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:بزرگترین حماسه را جوانان آبادان، عشایر، ارتش مستقر در این شهر و زنان و مردان این شهر در جنگ رقم زدند.
وی افزود:بنی صدر، منافقین و برخی ملی گرایانی که امروز ادعای دفاع از ایران را بر زبان جاری می کنند جنایاتی در این شهر انجام دادند که خودم شاهد این صحنه ها بودم .
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهبی اسلامی گفت:حمله به ایران از روز نخست با هماهنگی منافقین انجام شد و منافقین قرار بود از داخل، شهر را اشغال کنند تا صدامیان وارد آبادان و خرمشهر شوند.
آیت الله اراکی تصریح کرد:در اوایل هجوم صدامیان به مرزهای ایران، ملی گراها و منافقین وارد آبادان و خرمشهر شدند و شهر را پر از سنگر کردند و در حالی که نیروهای مردمی نیازمند سلاح بودند بنی صدر بخشنامه ای صادر کرد که به سپاه پاسداران و نیروهای مردمی سلاح داده نشود و با دستور این خائن سلاح ها در اختیار منافقین قرار گرفت.
وی با اشاره به هوشیاری نیروهای مردمی در آبادان افزود:هوشیاری نیروهای مردمی شکست را بر گروهک ها تحمیل کرد و اگر این اتفاق نمی افتاد بنی صدر آبادان و خرمشهر را در اختیار عراق قرار می داد و خود را رهبر ایران جا می زد و انقلاب را مصادره می کرد.
آیت الله اراکی گفت:مردم آبادان و خرمشهر در دو جبهه برابر صدامیان و گروه های داخلی جنگیدند و زمانی که آبادان در محاصره بود فرمان رسید که سلاح های سنگین از این شهر بیرون برود ولی مرحوم آیت الله جمی مانع شد.
وی در ادامه سخنانش ادامه داد:در دوران بنی صدر در دفاع از کشور یک قدم هم جلو نرفتیم و یک وجب از خاکی که به وسیله صدامیان اشغال شده بود را نتوانستیم آزاد کنیم اما بعد از برکناری بنی صدر و ورود نیروهای مردمی در جنگ با دشمن توفیقات زیادی به دست آوردیم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهبی اسلامی گفت:خیانت ملی گرایان و همراهان بنی صدر از روز اول به این کشور انجام گرفت و اگر چراغ سبز بنی صدر نبود صدام جرات حمله کردن به ایران را نداشت.
وی افزود:منافقین و گروهک های ملی گرا نقاط ضعف خطوط مقدم ما را به دشمن گزارش می دادند و این خیانت ها از روز اول شروع شد ولی مردم ایستادگی و مقاومت کردند.
آیت الله اراکی گفت:امروز در این اجتماع عظیم به آمریکا و همدستانش و آنهایی که از داخل چراغ سبز به آمریکا نشان می دهند می گوییم که ملت ایران را بیش از یک بار آزمودید و نتوانستید آنها را از نظام و انقلاب جدا کنید زیرا مکتب آنان مکتب امام علی (ع) است.
راهپیمایی 22 بهمن آبادان از ساعت 9:30 از ابتدای خیابان لین یک احمد آباد آغاز و با سخنرانی آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در انتهای خیابان لین یک احمد آباد پایان یافت.
7104/7165/6064
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.