موعود شمخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حوزه عمرانی در روز 21 بهمن امسال با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور چند پروژه عمرانی در آبادان و خرمشهر افتتاح و یا کلنگ زنی می‌ شود.
وی افزود:سازه بال شمالی بیمارستان آیت ا... طالقانی به مبلغ صد میلیارد ریال، تجهیز بیمارستان 32 تخت خوابی اروند کنار با اختصاص 80 میلیارد ریال، افتتاح دو مدرسه در روستاها و افتتاح پروژه بهسازی چمن و شبکه فاضلاب روستاها از جمله این پروژه ها است.
معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین تجهیز و راه اندازی بارانداز تجاری شلمچه نیز بهمن امسال به بهره برداری می رسد؛ کلنگ 4زنی و تکمیل ساحل سازی اروند صغیر نیز به مبلغ 350 میلیارد ریال با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند کلنگ زنی می شود.
شمخانی ادامه داد:پروژه اتصال راه آهن شلمچه به راه آهن بندر امام خمینی (ره) نیز کلنگ زنی خواهد شد که بعد از اتمام آن شهرک های صنعتی خرمشهر و آبادان به راه آهن کشور متصل می ‌شوند.
وی گفت:همچنین پروژه فاز دوم ترمینال فرودگاه آبادان با اعتبار 280 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی خواهد شد.
وی اظهار کرد:بهسازی معابر دهکده بریم آبادان با اعتبار 280 میلیارد ریال و همچنین آغاز بهسازی معابر آبادان با 650 میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که بهمن امسال کلنگ زنی می شود.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.
7104/7165 / 6037
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.