علی فتحی نیا یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:میزان ریزگردها در هوای آبادان یک هزار و 800 میکروگرم بر متر مکعب اندازه گیری شده است.
وی میزان استاندارد آلایندگی هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب اعلام کرد و بیان داشت:در حالی که میزان آلایندگی هوا در صبح امروز (یکشنبه) تا پنج برابر نیز کاهش یافته بود به ناگاه با افزایش سرعت باد این شاخص به 12 برابر حدمجاز رسید.
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از شهروندان خواست ضمن رعایت مراقبت‌های بهداشتی، از رفت و آمدهای غیرضروری در اماکن عمومی پرهیز کنند.
جعفر ربیهاوی به ایرنا گفت:به تمام مراکز بیمارستانی و درمانی شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان آماده باش داده شده و از این مراکز خواسته شده تا بیماران تنفسی را به صورت اورژانسی پذیرش کنند.
وی اظهار کرد: در برخی از مراکز نیز ماسک به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
ربیهاوی افزود:شهروندان مصرف شیر و مایعات را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا ستاد بحران استان خوزستان روز شنبه به دلیل بروز پدیده گردو غبار، مدارس شهرستان های اهواز- کارون - باوی- حمیدیه- دشت آزادگان- هویزه- آبادان- خرمشهر - ماهشهر- شادگان - شوش -رامشیر- هندیجان -اندیمشک و دزفول را در روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد.
شیلات آبادان نیز از صیادان شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده خواست احتیاط لازم را رعایت کنند و گیرنده و فرستنده رادیویی شناورهای صیادی خود را بر روی کانال 16 که توصیه های هواشناسی از طریق آن اطلاع رسانی می شود تنظیم کنند.
3015/7165/ 6002
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم:حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.