محمد اسلامی زاده روز چهارشنبه به ایرنا افزود:به دلیل کاهش شدید بارش ها و استمرار شرایط کم آبی ضروری است کشاورزان تحت پوشش شبکه های آبیاری شال خوزستان برای کشت محصولات بهاره و کشت های پلاستیکی به امور مشترکان شرکت مراجعه کرده و در صورت وجود آب ،مجوز کشت اخذ کنند.
وی به وضعیت نگران کننده منابع آبی وکاهش بارندگی در منطقه اشاره کرد و گفت:در شرایط فعلی تامین آب کشت های سبز زمستانه از جمله گندم و باغات در اولویت قرار دارد به همین منظور طرح وبت بندی آب با همکاری مطلوب کشاورزان در دست اجراست .
وی اظهار امیدواری کرد در فرصت باقی مانده از فصل زمستان میزان بارندگی افزایش یابد تا تامین آب کشت های بهاره و تابستانه منطقه شمال خوزستان در شرایط بهتری قرار گیرد وبرنامه ریزی لازم انجام شود.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه را بر عهده دارد.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در سال۱۳۷۰ به منظور بهره برداری از شبکه عظیم آبیاری دز تاسیس شد و از سال ۸۹ با واگذاری مدیریت سد تنظیمی انحرافی کرخه به این شرکت، بهره برداری از شبکه آبیاری کرخه شمالی شامل دشت اوان و دشت های پای پل و نیز شبکه آبیاری لور به مدیریت این شرکت اضافه شد.
شبکه آبیاری دز نقش مهمی در تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی شامل حدود ۱۰۰ نوع محصول در منطقه شمال استان خوزستان دارد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.