به گزارش ایرنا اعظم قاسمی زاده چهارشنبه به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی در ایرنا آبادان اظهار کرد:در سرشماری سال 1395 تعداد 10هزار و 50 بی سواد در شهرستان آبادان شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و 350 نفر در روستا و 6هزار و 700 نفر در شهر سکونت دارند.
وی افزود:با اقدام و مراجعه چهره به چهره آموزشیاران نهصت سواد آموزی تعداد 750 نفر سوادآموز بین 10 تا 49 سال جذب کلاس های نضهت سواد آموزی در سال 96 شدند.
قاسمی زاده تعداد آموزشیاران نهضت سواد آموزی آبادان را 52 نفر اعلام کرد و بیان داشت:مدارس کانکسی نهضت سواد آموزی در شهرستان آبادان وجود ندارد و کلاس ها در مدارس، پایگاه های بسیج و حسینیه ها برگزار می شود.
وی از شناسایی 29 دانش آموز ترک تحصیل کرده در تابستان 1396 در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این دانش آموزان در قالب طرح 'مشق ما' به صورت رایگان ثبت نام و برگشت به تحصیل شدند.
وی افزود: در ابتدای سال تحصیلی 96-97 در مرحله انسداد مبادی بی سوادی تعداد 128 دانش آموز در سامانه سناد ثبت نشده بود که شناسایی شدند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان گفت:از این آمار تعداد 77 دانش آموز از مقطع ابتدایی فارغ التحصیل، 19 نفر مشغول به تحصیل ، 27 نفر مهاجرت و یا منتقل ، 2 دانش آموز اشتغال به کار ، 2دانش آموز به عنوان کودک بد سرپرست و یک نفر فوتی ثبت شده است.
وی اظهار داشت:54 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آبادان در سال تحصیلی 97 - 96 مشغول تحصیل هستند و پنج هزار پیش دبستانی آبادان نیز در واحدهای آموزشی ساماندهی شدند.
قاسمی زاده گفت:دانش آموزان آبادان در 398 مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که 200 مدرسه متعلق به آموزش و پرورش است.
قاسمی زاده گفت:6هزار و 700 دانش آموز زیر پوشش ارگان های حمایتی، بی بضاعت و کم بضاعت در آبادان شناسایی و به منظور کاهش هزینه تحصیل پوشاک مدارس آنها رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است.
3015/7165 /6064
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم: حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده:محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.