به گزارش ایرنا سید کوروش حسینی زاده دوشنبه در بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه تاکنون 106 دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده افزود: شرایط آب و هوایی اهواز به گونه ای است که عمر مفید هر اتوبوس ناوگان حمل و نقل شهری را به 6 سال کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: از مسئولان کشوری به ویژه معاونت عمرانی وزرات کشور درخواست داشتیم که عمر هر دستگاه اتوبوس را حداقل در اهواز به جای 10 سال به هفت سال کاهش دهند.
وی با تصریح به اینکه 67 دستگاه اتوبوس در اهواز زیر هفت سال ساخت هستند افزود: برای هر اتوبوس اسکانیا در سال بالغ بر یک میلیارد و570 میلیون ریال هزینه می کنیم در حالی که در بهترین حالت ماهانه چهل میلیون ریال درآمد دارند.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز نیز با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت فعلی اهواز به بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم گفت: متأسفانه در وضعیت فعلی بین 170 الی 200 دستگاه اتوبوس داریم که وضعیت اسفناکی است و با هیچ استانداردی قابل مقایسه نیست.
عبدالرحیم کعب عمیر افزود: یا اتوبوس ها باید ملکی باشد و خود راننده و هزینه سوخت را تأمین کند و یا اینکه آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی یادآور شد: تجربه نشان داده که اتوبوس های ملکی سازمان عمر کوتاهی دارند ضمن آنکه هزینه های جاری بسیاری به سازمان تحمیل می کنند.
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در اهواز 72 خط اتوبوسرانی وجود دارد.
تعداد اتوبوس‌های اهواز در سال 85 نزدیک به 400 دستگاه بود اما هم اکنون به 170 دستگاه کاهش یافته است.
شهردار اهواز مهرماه امسال از خرید 55 دستگاه اتوبوس جدید و رایزنی برای خرید 50 دستگاه دیگر خبر داده بود.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.