انفجار گاز در تاسیسات شرکت پرسی گاز دزفول واقع در سه راهی شهرحمزه در عصر روز یکشنبه موجب آتش سوزی گسترده و مصدوم شدن 16 نفر شد.حال 2 نفر از مصدومان این حادثه به دلیل شدت سوختگی وخیم گزارش شده است.
عبدالحسین معظم فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:همچنان در منطقه محل حادثه نشت گاز مایع وجود دارد و عملیات ایمن سازی در حال حاضر نیز با تجهیزات آتش نشانی و شهرداری ادامه دارد تا مخزن گاز تخلیه و به مکان امن منتقل شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه محل حادثه تحت کنترل است و خطری وجود ندارد گفت:در این حادثه سه نفر از آتش نشانان نیز دچار آسیب دیدگی جزئی شدند که با اقدام پزشکی بهبود یافتند.
معظم فر اظهار کرد:در پی وقوع حادثه انفجار و آتش سوزی در ساعت 16:50 دقیقه عصر روز یکشنبه در سه راهی شهر حمزه دزفول نیروهای اطفای حریق سریعا به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود:این آتش سوزی گسترده با همکاری 100 نفر از آتش نشانان شهر امام،صفی آباد ، اندیمشک ، پایگاه چهارم شکاری ، میانرود ، شوش ، شهر حمزه و با همکاری نیروی انتظامی،بسیج،سپاه پاسداران،پلیس راهنمایی و رانندگی ،اورژانس و سازمان خدمات موتوری شهرداری و جمعیت هلال احمر حدود ساعت 21:30 دقیقه مهار شد.
وی یکی از مشکلات جدی در امدادرسانی هنگام وقوع حوادث را ازدحام مردم بیان کرد و گفت:ازدحام جمعیت در محل حادثه یکی از مشغله های فکری آتش نشانان هنگام امدادرسانی بود چرا که نگران آسیب دیدن مردم بودند لذا از شهروندان درخواست می شود هنگام بروز حادثه از ازدحام در محل حادثه و مسیر دسترسی به آن خودداری کنند تا عملیات امدادرسانی سریعتر انجام شود.
معظم فر در خصوص علت حادثه انفجار نیز گفت:تا ساعاتی دیگر کارشناسان شرکت گاز استان خوزستان برای بازدید و تشخیص علت حادثه به دزفول سفر می کنند.
در حادثه انفجار گاز در دزفول بیش از 2 هزار و 200 کپسول گاز مایع طعمه حریق شدند که منجر به منفجر شدن بیش از نیمی از آنها شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.