به گزارش ایرنا ناجی شهیب زاده روز یکشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: میزان خسارتهایی که در سال زراعی 94 و 95 که برای نخیلات توسط بیمه برآورد و مشخص شد، به موقع پرداخت نشده که این تاخیر باعث نارضایتی کشاورزان شد و این نارضایتی موجب کاهش آمار بیمه نخیلات در سال جاری شد.
وی افزود: امیدواریم صندوق بیمه غرامت را به کشاورزان پرداخت کند تا سال آینده شاهد افزایش سطح بیمه ای نخیلات شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به پرداخت تسهیلات چهار تا 15 درصدی به کشاورزان گفت:خوشبختانه امسال دولت تسهیلات خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته که در بخش های مختلف کشاورزی مانند زراعی، باغی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آبزی پروری، احداث گلخانه این تسهیلات به کشاورزان و بهره برداران پرداخت می شود.
شهیب زاده با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تصریح کرد: این طرح برای اراضی کشاورزی شهرستان مفید است و در فاز نخست هشت هزار و 900 هکتار از اراضی این شهرستان را شامل شد و اقداماتی مانند تجهیز و نوسازی، زهکشی، تکمیل شبکه آبیاری، تسطیح اراضی، کاشت، توسعه و تکمیل نخیلات دیده شده است.
وی با اشاره به طرح خود اجرایی در اراضی آبادان گفت:احیای نخیلات شهرستان آبادان یکی از اهداف این طرح بود که در حال اجراست و با دستور وزیر جهاد کشاورزی با اجرای این طرح بخشی از اراضی که از آب مطمئن و با کفیت استفاده نمی کردند می توانند از آب با کمیت بالا بهره مند شوند.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان خواستار حذف اخذ آب بها از پرورش دهندگان میگو در آبادان شد و گفت:مزرعه داران پرورش دهنده میگو در اینجا از آب شور استفاده می کنند، این درحالی است که شرکت آبفا بر خلاف قانون از آنها آب بها دریافت می کند.
***
علی سوری مدیر تولید و بهره برداری سایت پرورش میگو در بندر چوئبده نیز در این نشست گفت:پرداخت آب بها به مشکل اساسی مزرعه داران تبدیل شده و ادامه این مشکل باعث تحمیل هزینه اضافی به پرورش دهندگان و کاهش تولید میگو در این بندر می شود.
وی تامین سوخت را از دیگر دغدغه های مزرعه داران پرورش میگو در بندر چوئبده عنوان کرد و افزود:مزرعه داران در این سایت برای تشکیل پرونده جهت دریافت سوخت نیز با مشکل مواجه هستند و تاکنون ارگانی برای رفع این مشکل به آنها کمک نکرده است.
وی تصریح کرد:برای آماده سازی مزرعه های پرورش میگو اقداماتی صورت گرفته ولی در سه هفته اخیر نبود سوخت روند کار را کند کرده است.
7104/7165/6002
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.