به گزارش ایرنا روز شنبه در حاشیه دومین نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع فولاد، متالورژی، ریخته گری و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی اهواز، با حضور مسئولان اتاق بازرگانی اهواز از دستگاه فیلتراسیون میکرونیزه روغن هیدرولیک آفلاین وابسته به شرکت صنایع مکاترونیک ایران رونمایی شد.
محمود هاشمی زاده مخترع این دستگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: دستگاه فیلتراسیون میکرونیزه نسبت به نمونه های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به صورت آفلاین و جدا از مدار در هیدرولیک کار می کند و محدودیت پنج میکرون سیستم های پیشین هیدرولیک را به زیر یک میکرون کاهش می دهد.
وی ادامه داد: این دستگاه قدرت جذب 98 درصدی روغن و جذب یک لیتر آب را داشته و آنالیز تصفیه روغن نشان می دهد که این روغن پس از تصفیه خواص خود را از دست نمی دهد.
هاشمی زاده با بیان اینکه برای تولید انبوه این اختراع اقداماتی صورت گرفته، گفت: هم اکنون تکنولوژی های مختلفی از این دستگاه وجود دارد و بازدهی آنها که تا پنج میکرون بوده، نسبت به این دستگاه متفاوت است و علاوه بر ناتوانی در فیلتر کردن، بر روی خواص روغن تاثیر می گذارد.
وی با اشاره به نصب پایلوت این دستگاه در معدن گل گوهر سیرجان اظهارکرد:این دستگاه در نمونه پایلوت خود پنج بار نوبت تعویض را رد کرده و با 2 هزار و 500 ساعت کار هنوز نیاز به تعویض روغن نداشته است.
مخترع دستگاه فیلتراسیون میکرونیزه روغن هیدرولیک آفلاین به برخی ویژگی های این دستگاه اشاره کرد و افزود: این دستگاه روغن سوخته را که معمولا دور ریخته می شود، فیلتر می کند و به محیط زیست آسیب نمی زند؛ همچنین خرید روغن را تا هزار برابر کاهش می دهد و هزینه های تولید را پایین می آورد.
هاشمی زاده درخصوص کاهش هزینه ها پس از استفاده از این دستگاه توضیح داد: هزینه خرید این دستگاه معادل نیمی از هزینه یک بار تعویض روغن دستگاه های خارجی موجود است و علاوه بر آن، برای تعویض روغن این دستگاه، نیازی به خاموش و از مدار خارج کردن سیستم وجود ندارد.
دومین نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع فولاد، متالورژی، ریخته گری و تجهیزات وابسته در اهواز با هدف تسهیل در چرخه کسب و کار بخش خصوصی و معرفی محصولات تولید شده، ارایه فناوری و نوآروی ها و بازاریابی برای تولیدات حوزه شرکت های فولادی، دوم دی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی اهواز آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه ٥٠ شرکت داخلی از استان های خراسان شمالی، البرز، یزد، تهران، اصفهان و خوزستان و ٢٠٠ تاجر داخلی و خارجی از کشورهایی از جمله هند، چین و عراق حضور دارند.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.