به گزارش ایرنا فرماندار گتوند پنجشنبه در آیین آغاز ساخت این واحدهای آموزشی با بیان اینکه هر سه مدارس در سال های گذشته به دلیل فرسودگی تخریب شدند، گفت:هرکدام از این مدارس 485 متر مربع زیربنا دارد و قرار است تا ابتدای سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسند.
علی خدری غریبوند افزود:این مدارس در مجموع با اعتباری بالغ بر 24میلیارد ریال واز محل اعتبارات بنیاد برکت از سوی اداره نوسازی مدارس شوشتر احداث و تحویل آموزش وپرورش شهرستان گتوند می شوند.
مدیر آموزش و پرورش گتوند نیز در این آیین با بیان اینکه شهرستان گتوند از کمبود مدارس رنج می برند، گفت: مدرسه شهید بشیری در بخش مرکزی گتوند در سال 1344 افتتاح شد، به دلیل قدمت بالا و فرسودگی ، برای جلوگیری از حوادث برای دانش آموزان تعطیل شد.
یوسف علیدادی افزود: بخشی از این واحد آموزشی در بارندگی 2 سال گذشته تخریب شد و دانش آموزان به مدرسه دیگری منتقل شدند و مدرسه تعطیل شد.
وی افزود: در مکان اختصاص یافته به ساخت مدرسه شهید بشیری هیچ واحد آموزشی وجود ندارد و مشکلات زیادی برای دانش آموزان و ساکنین این مناطق بوجود آمده لذا تسریع در ساخت آن ضرورت دارد.
مدیر آموزش و پرورش گتوند همچنین مدارس شهید موسوی در روستای ایستادگی وشهید اکبری در روستای بدیل بخش عقیلی را از قدیمی ترین مدارس شهرستان نام برد وگفت: این مدارس نیز به دلیل فرسودگی و قدمت بالا تخریب شدند و قرار است بازسازی شوند.
نماینده مردم شهرهای شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه اعتبار ساخت این مدارس را بنیاد برکت تامین می کند، بر نظارت بر ساخت این مدارس از سوی دستگاه های ذیربط تاکید کرد.
سهراب گیلانی با بیان اینکه کشور ایران در گسل زلزله قرار دارد، افزود: حتما باید اقلیم این مناطق در نظر گرفته شوند و محوطه و کلاس ها علاوه بررعایت زیباسازی، استحکام لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا در حاشیه کلنگ زنی مدرسه شهید بشیری گتوند برخی ازشهروندان نسبت به عدم افتتاح تنها استخرشهرستان و دیگر مشکلات اعتراض کردند که نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی قول پیگیری داد.
شهرستان گتوند حدود 11هزار و500 دانش آموز شهری و روستایی و یکهزار و 600 دانش آموز عشایری دارد. شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهرگتوند،صالح شهر،ترکالکی، جنت مکان ، سماله و نیز 45 روستا است.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی**انتشار: محمدعلی فریدپناه کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.