به گزارش ایرنا غلامحسین خواجه پنجشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در جمع خبرنگاران افزود: برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه شهید چمران دو مجله علمی موفق به کسب نمایه بین المللی اسکوپوس شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته وزارت علوم از 6 مرکز تحقیقاتی ما بازدید داشت افزود: فعالیت های پژوهشی تقاضا محور در دانشگاه شهید چمران می تواند الگویی برای سایر دانشگاه ها باشد چرا که این مراکز به کمک دستگاه ها و صنایع استان راه اندازی شده اند.
خواجه با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 200 میلیارد ریال صرف فعالیت های پژوهشی، تجهیز مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی شداضافه کرد: در دو سال گذشته روابط دانشگاه با سازمان ها، شرکت ها و صنایع استان و کشور در جهت عقد قراردادهای پژوهشی بیشتر شده است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز درخصوص همکاری این دانشگاه با وزرات نفت نیز گفت: ساخت پمپ های دورن چاهی برای وزارت نفت یکی از این پروژه ها بود.
وی گفت: دانشگاه شهید چمران تنها دانشگاهی بود که در مناقصه شرکت نفت برنده شد و با موفقیت پروژه را به اتمام رساند.
اسکوپوس اواخر سال 2004 از سوی الزویر (ناشر هلندی) راه اندازی شد. این پایگاه با همکاری 21 مؤسسه از سراسر جهان ارائه شده و به سرعت رقیب جدی موسسه اطلاعات علمی شد که قریب 50 سال پیشرو نمایه¬های استنادی در جهان بود. این پایگاه روزانه آپدیت می‏شود.
6064
خبرنگار: ندا رضاپور** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.