به گزارش ایرنا سردار علیرضا هاتف یکشنبه در تجمع بسیجیان شهرستان آبادان اظهار کرد:بسیج یادگاری بزرگ و عظیم از مردی است که در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.
وی هدف از تشکیل بسیج را ایجاد توانایی های لازم در افراد معتقد به قانون اساسی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی به منظور دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود:بسیج هم ‌اکنون با اقتدار و سربلندی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد.
سردار هاتف گفت: امروز کشور به تفکر و روحیه بسیجی نیاز دارد و اگر امروز در بحث اقتصادی مشکل داریم به دلیل نداشتن نگاه و عزم بسیجی در این زمینه است.
وی افزایش روحیه دشمن شناسی و بصیرتی بسیجیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: تفکر و عزم بسیجی در جبهه مقاومت باعث سقوط داعش در عراق و سوریه شد.
جانشین قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل(ع) خوزستان گفت: هدف استکبار جهانی در ایجاد داعش مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی ایران و ناامن کردن منطقه خاورمیانه بود که تفکر بسیجی باعث شد تا به اهدافشان نرسند.
به گزارش ایرنا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز در این آیین گفت: هفته بسیج یادآور سال‌های ایثار و از خودگذشتگی بسیجیان است.
سرهنگ دوم پاسدار مجید حسین زاده افزود: بسیج به فرمان امام خمینی(ره) شکل گرفته و همه مردم و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران را در بر می‌گیرد.
در این آیین از جمعی از بسیجیان آبادان با اهدای لوح تقدیر شد.
همچنین به مناسبت هفته بسیج از المان شهیده مریم فرهانیان، شهیده محوری هشت سال دفاع مقدس در خیابان لین 15 احمدآباد آبادان با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.
شهیده مریم فرهانیان متولد ۲۴ دی سال ۱۳۴۲ در آبادان ، در سن ۱۷ سالگی در بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان مشغول امداد‌گری شد و به مدت سه سال به کار امدادگری و پرستاری از مجروحان جنگ در بیمارستان های مختلف آبادان ادامه داد که در این مدت یک بار زخمی و به اجبار در بیمارستان بستری شد.
وی ۱۳ مرداد ۱۳۶۳ در سن 21 سالگی و در اثر اصابت خمپاره دشمن به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در گلزار شهدای آبادان به خاک سپرده شد.
پنجم آذر سال 1358، امام خمینی (ره) فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند.
3050/7165/ 6037
خبرنگار:عدنان جواهری ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.